Az oktatási államtitkár nem tartja elképzelhetőnek, hogy 2014. január 1-jéig elhalasszák a pedagógus-életpályamodell bevezetését. Erről Hoffmann Rózsa az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélt szerda reggel.
Az oktatási államtitkár azt mondta: a kormány felismerte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének szükségességét.
"Úgy látom és úgy remélem, hogy a körülmények adottak lesznek" - mondta Hoffmann Rózsa az eredeti dátumra, a 2013. szeptemberi bevezetésre utalva.
Ez akár pedagógusnapi üzenetként is megfogalmazható - folytatta, és azt kérte, bízzanak benne, ez a kormány képes lesz arra, hogy sok évtizedes adósságot törlesszen, és a pedagógusokat olyan pozícióba emelje a magyar társadalomban, amely a munkájuk alapján megilleti őket.
Hozzátette: a kormányzás megkezdése óta kiemelt területe az oktatáspolitikának a pedagóguspolitika. Hoffmann Rózsa szerint csak úgy lehet az oktatásügyet megújítani, ha motivált és jól képzett pedagógusok dolgoznak benne. Ezért tűzték zászlójukra a modellt, amelyet a kormány és az Országgyűlés is elfogadott, és mindmáig érvényes.
Fájlalta, hogy a Széll Kálmán Terv 2.0 mondatait - mint megjegyezte - rosszul interpretálják, ez ugyanis úgy kezdődik, hogy az életpályamodell 2013 szeptemberében lép életbe. Ezt követi az a mondat, hogy ha a makrogazdasági körülmények indokolják, esetleg vizsgálni kell a 2014. január 1-jei, csúsztatott bevezetést - közölte Hoffmann Rózsa.
Az oktatási államtitkár a Nemzeti alaptantervre (Nat) vonatkozó felvetésre megerősítette, hogy bekerülnek Wass Albert művei, illetve Kertész Imre Sorstalanság című regénye. Arra törekedtek, hogy azok a művek, amelyek vitán felül állnak, kerüljenek be az első, ötödik és kilencedik évfolyamon 2013-tól felmenő rendszerben életbe lépő Natba - jelezte az államtitkár.
További kérdésre a felsőoktatásról szólva azt mondta: a megszorítás tény, de ebből nem következik, hogy egyetemeket, főiskolákat be akarnak zárni.
Átalakításra szükség van, de bezárásokat nem terveznek - erősítette meg az oktatási államtitkár. Mint mondta, át kell gondolni az intézmények képzési szerkezetét, gazdaságos működtetését, és "meg kell tenni azokat az intézkedéseket, amelyek javítanak a helyzeten". Hozzátette: az intézményekkel napi tárgyalásban vannak, és belátták, hogy nem folytatható így tovább.