Január elejéig pótolhatók és módosíthatók a jelentkezési adatok

Oktatás - 2010-12-11
Lezárult ugyan a keresztféléves jelentkezési időszak november 15-én, a februárban induló képzésekre jelentkezők teendői még nem értek véget. Jelenleg az adatok feldolgozása folyik, melyet követően regisztrációs csomagot kapnak az érintettek, várhatóan december második felében - írja a felvi.hu. Aki pedig hiányosan töltötte ki a jelentkezési lapját, felszólítást kap, vagy esetleg már kapott azok pótlására.

A jelentkezési lapon az e-mail címüket feltüntetők elektronikusan kapják a felszólítást. A szükséges dokumentumokat január 3-ig kell pótolni.

 

A regisztrációs csomag többek között tartalmaz egy regisztrációs levelet. Ez alapján kell ellenőrizniük a jelentkezőknek, hogy a helyes személyes és jelentkezési adatokat kerülte-e rögzítésre a központi felsőoktatási felvételi adatbázisban. Továbbá ezen a levélen szerepel az a 12 jegyű felvételi azonosító, melyre a keresztféléves jelentkezés során szükséges ügyintézés kapcsán hivatkozni kell. Aki december végéig nem kapja meg a regisztrációs csomagot, mindenképpen jeleznie kell ezt az Educatio Kft. Ügyfélszolgálatán.

 

A formanyomtatványok a Felvi kérvénytárában találhatók meg

A Felvin történő regisztrációt követően a felvételi azonosító megadásával a jelentkezők a felvi.hu-n is ellenőrizhetik a felvételi adatbázisban szereplő adataikat. Amennyiben kiderül, hogy nem megfelelően rögzítették a személyes adatokat, vagy időközben megváltoztak, lehetőség van a Felvi Kérvénytárában megtalálható formanyomtatványok segítségével azok módosítására, javítására is. Egyszeri alkalommal módosítható továbbá a jelentkezési sorrend is, a kérelem pedig akkor érvényes, ha az tartalmazza a jelentkező nevét, a felvételi azonosító számát és a pontosan megjelölt új sorrendet, illetve a jelentkező aláírását. Ehhez formanyomtatvány szintén elérhető a Kérvénytárban. Fontos azonban megjegyezni, hogy új képzést ilyenkor már nem lehet megadni.

 

Január 3-ig kell pótolni a szükséges dokumentumokat

Az adatok 2011. január 1-ig - mivel ez munkaszüneti nap, ezért január 3-ig - módosíthatók, és eddig kell pótolni a pontszámításhoz szükséges bizonyítványokat, igazolásokat is. Ez megtehető elektronikusan a Felvin keresztül az e-ügyintézés keretében, valamint postai úton az Oktatási Hivatal (OH) postacímére (1443 Budapest, Pf. 220) történő beküldéssel. Az elektronikus ügyintézés hamarosan elérhető lesz és azok is igénybe vehetik, akik papíron jelentkeztek november 15-ig. Ennek előnye, hogy felületén többek között beszkennelve tölthetők fel a bizonyítványmásolatok és az igazolások, illetve a felvételizők maguk változtathatnak a jelentkezési sorrenden és személyes adataikon. A hiányok pótlására a jelentkezési határidőt követő húsz napon belül kap felszólítást a felvételiző. Az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül pótolni kell a szükséges dokumentumokat és adatokat, különben az OH elutasíthatja a jelentkezési kérelmet.

 

Először a Felvin lehet majd a ponthatárokat megtekinteni

A ponthatárokat előreláthatóan 2011. január 14-én állapítják meg, azokról pedig a Felvi nyújt első ízben tájékoztatást. A felvételizőt az OH tájékoztatja az eredményről, sikeres felvételi esetén pedig az adott intézmény tájékoztat a beiratkozással kapcsolatos tudnivalókról.

(www.edupress.hu)