Lemondásával tiltakozik a kormány oktatáspolitikai lépései ellen Loránd Ferenc. Az Országos Köznevelési Tanács kiemelte: nem hajlandó szerepet vállalni annak az oktatáspolitikának a szolgálatában, amely központosított tartalmi szabályozással és "külső szakmai ellenőrzéssel" kívánja "minden egyes gyereknek megadni a lehetőséget és esélyt arra, hogy értelmesen gondolkodni és cselekedni képes polgárrá váljék."
Leköszönő levelében élesen ellenzi azt a radikális változtatást, amelyet az oktatásügyi kormányzat a közoktatás egész rendszerének újraállamosításával, gyakorlatilag az önkormányzatok iskolafenntartói jogosítványainak és kötelezettségeinek felszámolásával, mindenekelőtt pedig a tanítás-tanulás tartalmi szabályozásának a helyi adottságok és szükségletek iránt érzéketlen centralizálásával kíván végrehajtani.
Loránd Ferenc továbbá tiltakozik azon megállapítás ellen, miszerint - mint ez a Kormány augusztus 31-én elfogadott és szeptember 28-án megerősített a Nemzeti köznevelésről szóló koncepciójában olvasható - az elmúlt évek alatt hazánkban az iskolai nevelés és oktatás ügye egyfajta nemzetközi kísérleti tereppé vált, amelyben az oktatás-nevelés középpontjába a tananyag és a módszertan került a gyerekek helyett. Ennek során az oktatás fő törekvése az lett, hogy állandóan változó ismeretekkel telítsék az iskolás gyerekek fejét.
Loránd Ferenc lemondó levelében úgy fogalmazott: büszkén vállalja, hogy részese lehetett annak, hogy "állandóan változó", azaz korszerű ismeretekkel vértezték fel a tanulókat különös tekintettel arra, hogy hazánk versenyképessége és egyáltalán talpon maradása mindenekelőtt a felnövekvő generáció képességein és tudásán múlik. Kiemelte, aligha létezhet ennél "magyarabb” cél.
(Forrás: pedagogusok.nolblog.hu)
(www.edupress.hu)