Miért járnak a felnőttek suliba? - Felmérés a felnőttképzési piac hallgatói szokásairól

Oktatás - 2006-11-08

Átfogó felmérést és elemzést végzett az OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ a felnőttképzési piac hallgatói szokásainak alaposabb megismerése céljából. A felmérésben 250 hallgató válaszai kerültek elemzésre. Az eredmények közzétételével a felnőttképző intézmények és cégek munkáját igyekszik megkönnyíteni a központ

250 hallgató válaszainak elemzésével igyekezett az OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ a felnőttképzési piac hallgatóinak szokásait, véleményét és szempontrendszerét megismerni. A hallgatók felmérése vegyes képzési és földrajzi területtel történt. Az elemzés számottevő segítséget jelenthet a képzők stratégiájának és piaci magatartásának kialakításában.

 

Figyelemre méltó, hogy a hallgatók több mint 40 százaléka tanfolyamot hobby-célból végzett, ezután következett csak a munkahelyváltás és a munkahelyen belüli előrelépés, mint a tanulás célja. E megoszláshoz köthető, hogy a képzések díját több mint fele esetben maguk a hallgatók, illetve hozzátartozóik állták.

 

Fontos ismeret, hogy a hallgatók a kiválasztás során első három legfontosabb szempontnak a tananyagot, az időpontot és az árat jelölték meg. Kevesebb, de számottevő jelölést kapott a helyszín, az előadó és a képző hírneve, mint kiválasztási szempont. Érdekes ugyanakkor, hogy a képzések utólagos értékelésénél a tananyag és az előadó mellett a képző hozzáállása bizonyult a három legfontosabb szempontnak.

 

A központunk kérdőívét kitöltők kétharmada úgy gondolja, hogy megfelelő képzést találni könnyű, ennél is nagyobb, mintegy 80 százalékuk jelezte, hogy a képzés keresésének az Interneten fog hozzá. Előzetes feltételezéseinkkel szemben a hallgatók általában annyi képzést és képzőt vizsgálnak meg a kiválasztás során, amennyit csak lehet, s csak második befutónak köszönthettük azokat, akik 2-3 képző és képzés megismerése után meghozzák döntésüket.

 

A megkérdezettek a képzőket tanácsokkal is elláthatták: megjósolható az alacsonyabb árak szorgalmazása, annál figyelmeztetőbb a tananyag folyamatos időszerűsítése és az elmélet és gyakorlat megfelelő aránya iránti kiemelt igény. Emellett a hallgatók több mint harmada buzdítja a képzőket a nagyobb kínálat kialakítására.

 

Az OKLEVEL.HU kérdése alapján kiderült, hogy a hallgatókat újabb képzésre invitálni legnagyobbrészt újszerű tanfolyamok meghirdetésével lehet. Amellett, hogy a hallgatók a vártnál nagyobb piaci érettségéről tanúskodik, egyben a képzők részére is erős jelzés, hogy a hallgatók gyakoribb kapcsolattartást, figyelmesebb ügyfélszolgálatot, korszerűbb marketinget és internetes jelenlétet várnak el a képzőktől.

 

Központunk számára a legmeglepőbb eredményt az jelenti, hogy a képzők több mint fele nem méri a hallgatói visszajelzéseket; e területen azonnali lépésekre biztatjuk a képzőket.

 

Elemzés:

OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ

www.oklevel.hu

 

Kérdőív megtekinthető:

www.elemzes.hu

Részt vett már Ön tanfolyamon?”

 

Kérdés, info:

info@oklevel.hu

 

Kiadó: Társadalom és Tudomány Alapítvány