Együttműködik a természettudományos tantárgyat oktató tanárok számának növelése és a terület vonzóvá tétele érdekében a Magyar Biológiatanárok Országos Egyesülete, a Kutató Tanárok Országos Szövetsége és a Kutató Diákok Országos Szövetsége; a három szervezet e cél érdekében stratégiát is kidolgoz.
A tömörülések az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint a legfőbb problémának azt tartják, hogy nem megoldott a tanárok szakmai továbbképzése, nehézségekbe ütközik a természettudományos tanári pálya vonzóvá tétele és alábbhagyott a diákok érdeklődése a természettudományos tárgyak iránt.
A magyarországi természettudományos oktatási program 18.116.800 forintos támogatásban részesült, míg az egyes szervezetek egyenként további 1, 95 millió forint támogatást kaptak saját programjaikhoz.
Az Amgen alapítványtól kapott támogatás révén a csoport mélyreható elemzést végez a következő évben, és ennek alapján egy kreatív, gyakorlati elemeket is tartalmazó stratégiát dolgoznak ki arra, hogyan lehetne növelni a természettudományos tantárgyat oktató tanárok számát Magyarországon.
A három szervezet számos egyéni feladatot is tervez, ilyen egyéni projekt például az általános iskolai és középiskolai tanárok számára megszervezendő több kutatásalapú, természettudományos oktatással kapcsolatos képzés, ezt a Kutató Tanárok Országos Szövetsége koordinálja. Emellett a Magyar Biológiatanárok Országos Egyesülete molekuláris biológiai képzést szervez középiskolai tanároknak a Szegedi Tudományegyetemmel és a Biológiai Kutatóközponttal együttműködve. A Kutató Diákok Országos Szövetsége pedig legfeljebb húsz iskolai tudományos egyesület támogatását tervezi, ezek az ösztöndíjjal fedezhetik helyi tudományos programok, közös és egyéni kutatások, tanulmányi kirándulások, tudományos megfigyelési körutak és előadások költségeit. A szövetség célul tűzte ki, hogy tevékenységét népszerűsítve növeli a szakköri tagok számát.
Réti Mónika, a Kutató Tanárok Országos Szövetségének titkára - a közlés szerint - kiemelte: a magyar természettudományos oktatók átlagéletkora 45 év felett van, és nagyon kevés lehetőségük nyílik továbbképzésre, emiatt több tanár alig ismeri a biológia területén az elmúlt 30 évben lejátszódott tudományos forradalmat vagy a gyakorlati és a felfedeztető természettudományos tanulás fontosságát. Szeretnének létrehozni egy tanulóközösséget, amely a többi tanárt támogató hálózatként és a természettudományos tanítás változásának motorjaként működne.
Bán Sándor, a Magyar Biológiatanárok Országos Egyesületének elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy komoly kihívásokkal állnak szemben a természettudományos oktatás terén. 2012-ben mindössze 15-20 természettudományos tantárgyat oktató tanár szerez diplomát. Ugyanakkor évente ennél sokkal több szaktanár vonul nyugdíjba.
Révész Tamás, a Kutató Diákokért Alapítvány elnöke szerint a projekt pozitív változásokat fog eredményezni. A magyar diákok jelenlegi természettudományos teljesítménye és érdeklődése elmarad a más országokban tapasztaltakhoz képest. A középiskolák többségének nehézséget okoz az alapvető természettudományos oktatás biztosítása is, és alig van forrásuk tanterven kívüli, tudományos foglalkozásokra. A diákkörök munkájának támogatásával felkelthetik a fiatalokban a tudomány iránti szenvedélyt - hangsúlyozta a szervezet vezetője.