Povolny Ferenc  Szakképző Iskola : a megbízott igazgató kinevezési javaslata a képviselők előtt.

Oktatás - 2009-02-24

A Povolny Ferenc  Szakképző Iskola magasabb vezetője 2008. augusztusában lemondott magasabb vezetői megbízásáról, ezért Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a  233/2008. (VIII. 28.) Ö. h-val  új pályázati kiírásról döntött.

A Povolny Ferenc Szakképző Iskola  magasabb vezetői beosztásának ellátására egy pályázat érkezett, amely az előírt pályázati feltételeknek megfelel. Kovács Zsolt pályázó hozzájárult a személyét érintő napirend tárgyalásánál a nyilvános ülés tartásához.

Kovács Zsolt belső pályázó, az intézmény jelenleg megbízott vezetője.  1994-ben végzett  az Ybl Miklós Műszaki Főiskola Gépészmérnök Karán, épületgépész szakirányon. 1996-ban szerzett mérnök-tanári végzettséget a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karán. 2000-ben közoktatási vezető szakirányú szakképzettséget, 2008-ban egyetemi oklevelet kapott okleveles bölcsész, középiskolai pedagógia szakos tanár képesítéssel. Jelenleg is tanul, a Dunaújvárosi Főiskola MSc képzésén. 1994 óta tanára az intézménynek.

 

 

A vezetői pályázatot véleményező szervek, testületek álláspontjai:

 

 A nevelőtestület véleménye:

 

 

A 2009. január 29-ei nevelőtestületi értekezlet titkos szavazásának eredménye a következő:

 

a szavazásra jogosult 55 főből szavazott 54 fő, a Kovács Zsolt  pályázó által készített vezetői programot támogatta 45 fő (83,3 %),  9 fő  elutasító szavazata mellett.

 

Az alkalmazotti közösség véleménye:

 

A 2009. január 29-ei alkalmazotti értekezleten az alkalmazotti közösség titkos szavazással nyilvánított véleményt a pályázó személyéről, amelynek eredménye a következő:

a szavazásra jogosult 109 főből  szavazott 107 fő, Kovács Zsolt  pályázó magasabb  vezetői megbízását támogatta 95 fő ( 88,8 %), 11 fő  elutasító és 1 fő érvénytelen  szavazata mellett.

 

A magyar- történelem- ének munkaközösség szakmai véleménye:

„Jónak találtuk a humánerőforrás gazdálkodásra vonatkozó tervezetet, nevezetesen a főállású ifjúságvédelmi felelős, valamint a főállású kulturális nevelő tanár foglalkoztatását, vagy a gyógypedagógus alkalmazásának szükségességét.

Örömmel vettük volna, ha az Alföld TISZK Kft. Tovább a Debreceni TISZK és az iskolánk kapcsolata bővebben kifejtésre került volna a pályázatban.

Az igazgatói pályázattal kapcsolatban a munkaközösség véleménye: a kissé hosszúra sikeredett helyzetelemzés utáni vezetői elképzelésekkel a munkaközösség egyetért, és bízik azok sikeres kivitelezésében.”

 

A gépész munkaközösség támogatja a kritikus hangvételű pályázatot abban bízva, hogy a pályázó vezetésével pozitív irányban változnak a dolgok az intézményben.

 

Az idegen nyelvi munkaközösség szakmai véleménye:

„A pályázó törekvéseit  az elkövetkező években reálisan véghezvihetőnek tartjuk, egyetértünk annak irányával. Vezetési programját támogatjuk.”

 

A faipari munkaközösség szakmai véleménye:

„Tényekre támaszkodó és megvalósítható pályázatnak tartjuk, reálisan előrevetíti az iskola célkitűzéseit.

Az iskolánk jövőképe a pályázati munkában megfogalmazódik. Reméljük, iskolánk szakképzésének az alapját is képező három fő szakmai területét egyaránt fogja támogatni a fejlődésben.”

 

 

Az építő munkaközösség szakmai véleménye:

„A pályázat a tartalmi és formai követelményeknek eleget tesz, megfelel. A pályázó személyiségét ismerve alkalmasnak tartjuk a magasabb szintű vezetői munkakör betöltésére. A pályázat hangvételét tekintve észrevehető, hogy érzelmektől és indulatoktól telített. A pályázó elképzeléseit a munkaközösség minden tagja egyhangúlag támogatja, és a pályázatot elfogadásra javasolja.”

A természetismeret - matematika – fizika – informatika munkaközösség szakmai véleménye:  

„Formai szempontokat figyelembe véve a pályázat szerkezetileg minden követelménynek megfelel, felépítése logikus.

Egyes mondatok értelmezése során kifogásolható mondatszerkezetekkel, stilisztikai és vesszőhibákkal találkoztunk, amit anyanyelvi szakember lektorálásával ki lehetett volna védeni.

Sok mondat megfogalmazásában igen szubjektív kifejezések vannak úgy, mint „pici apró lépések”, „nincs szükség sztárokra”, stb., mely kifejezések a kívülálló számára nem tüntetik fel túl jó színben a tanári kart.

Kevés szó esik a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a bejáró diákseregről. E nagy létszámú tanulóközösség megérdemelt volna egy részletesebb elemzést (miből indulunk ki, mit szeretnénk elérni?).

Az iskola életében elengedhetetlenül fontos beiskolázási problémák, megoldások a pályázatban, elhanyagolható mértékben fordulnak elő.

Érdemes lenne az önkormányzat felé közvetíteni azt a gondolatot, hogy Debrecen minden 9. évfolyamán, a tanév elején íratni kellene egy ugyanolyan kompetenciamérést. Ennek ismeretében a 10. évfolyamon az országos kompetenciamérés során a hozzá adott érték egyértelműen mérhető lenne. ( ezt az iskola vezetésének  melynek a pályázó már több mint egy évtizede tagja,  többször jeleztük e szerint tanárai inkább dicséretet érdemelnének mint elmarasztalást.  Nagy fájdalmunk az Erdei Iskola elvesztése, amit tettünk érte, azt elfelejthetjük, nem jelentős?”

 

A sajátos nevelési igényű tanulók munkaközösségének szakmai véleménye:

„Támogatjuk Kovács Zsolt jelenleg megbízott Igazgató Úr pályázatát, akinek személyében először van szakmai, műszaki tudással, tapasztalattal rendelkező igazgatója iskolánknak, akinek valóban szívügye az SNI-s tanulók sorsa.”

 

A testnevelés munkaközösség szakmai véleménye:

„A pályázat helyzetelemzési részében érzékelhető, hogy a pályázó jól ismeri iskolánk minden problémáját. Ebből kifolyólag a változtatási pontokat is helyesen vázolja fel.

Láthatóan nagy figyelmet fordít az SNI-es tanulók képzésére, ami többek között iskolánk egyik továbbélési lehetősége. A BTM-es tanulókkal való kiemelt foglalkozás jelentős színvonal-emelkedést eredményezhet.

Munkaközösségünk szempontjából érdekes feltevés, hogy a sportegyesületi munka területén több sportágban több tanuló részvételét szeretné elérni. Sajnos ezeknek sem tárgyi sem anyagi lehetőségeinek megteremtéséről nem tesz említést.

A több mozgás lehetőségének megteremtéséhez viszont több testnevelés óra tartására lenne szükség, hiszen az utóbbi években ezek száma jelentősen csökkent. Itt várnánk lépéseket.

Örvendetes, hogy fejleszteni szeretné a pedagógusok közötti kapcsolattartást, ami nyilvánvalóan emeli az oktatás színvonalát.

Mindent összegezve, a pályázatot jónak találjuk. A célkitűzések elősegítik az iskola rövid  és hosszú távú fejlődését.

Egy jó tanári munkaközösség sikeresen léphet abba az irányba, hogy iskolánkból erkölcsileg és szakmailag jól felkészült szakmunkások kerüljenek ki az egyre igényesebb munkaerőpiacra.”

 

A Diákönkormányzat szerint a pályázat megfelelően tárja fel az iskola valódi helyzetét, elismerve a múlt értékeit, de szem előtt tartva a jövő fejlesztési feladatait.

A diákközgyűlés elfogadta a pályázat elveit, célkitűzéseivel egyetért.”

 

A Szülői Szervezet szerint „a pályázat erőssége az iskola kollektíváját mozgósító ún. team-munka előtérbe helyezése.

A pályázó nem tűr el klikkesedést, sztárallűröket, egységes garnitúrát kíván kialakítani.

Fejleszteni kívánja a tantestület eredményességét (fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus, illetve teljes munkakörű ifjúság védelmis alkalmazásával).

A szakmai képzés, a korábbi műszaki igazgatóhelyetteshez méltóan a középpontban áll pályázatában, tehát még inkább elvárható, hogy az iskolából felkészült a munkaerő piaci igényekhez alkalmazkodó szakemberek fognak kikerülni.”

 

 

A Magyar Közoktatási  Szakszervezet munkahelyi szerve megnyugtatónak és jónak tartja, hogy a pályázó az iskola vezetését az érdekvédelmi szervezetekkel együttműködve képzeli el,

Kiemeli és elismeri az egyéb dolgozók minden körülmények között végzett magas szintű munkáját.

A fejlesztési feladatok körében örömmel vették a szakszervezeti tagok a főállású szabadidős és ifjúságvédelmi felelős foglalkozatásának tervezését, mert erre az iskolánkban igen nagy szükség lenne.

A pályázat helyzetelemzésével, célkitűzéseivel a szakszervezet egyetért.”

 

 

A Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara összegző véleményében megfogalmazta, hogy Kovács Zsolt pályázata megfelel a pályázati felhívásban megfogalmazott elvárásoknak. Pedagógiai programja teljesíthető, céljai reálisak. Képzettsége – végzettsége megfelel az igazgatói munkakört betöltőkkel szemben támasztott igényeknek. A kamara a pályázat elfogadását javasolja.

 

 

 

A Povolny Ferenc Szakképző Iskola magasabb vezetői megbízásával kapcsolatos pályázati eljárásra vonatkozó teljes iratanyag megtekinthető a Polgármesteri Hivatal Humán Főosztályán (4026 Debrecen, Kálvin tér 11.; I/107. sz.  iroda).

 

 

Az Oktatási Bizottság véleménye

Az Oktatási Bizottság 2009. február 23-án személyesen meghallgatja a pályázót és kialakítja véleményét, amelyet az elnök szóban ismertet.

 

 

 A fentiekben ismertetett testületi véleményekre is figyelemmel terjeszti a Tisztelt Közgyűlés elé döntéshozatalra a Povolny Ferenc Szakképző Iskola magasabb vezetői megbízása tárgyú javaslatot a polgármester.