A feladatkészítővel új, a tananyaghoz kapcsolódó feladatok is készíthetőek, melyek a tanulók számára megkönnyítik az elméleti tudás feldolgozását, értelmezését.
Az 1995-ben alapított díj mára az egyik legnagyobb elismerést jelenti a multimédiás termékek piacán. A Comenius kitüntetést 1995-ben hozta létre a GPI (Gesellschaft für Pedagogik und Information e.V.), a 40 éve multimédiával, képzési technológiával és médiadidaktikával foglalkozó tudományos szervezet. Korábban a Comenius-EduMedia kitüntetéseket csak Németországban osztották ki, 1997 óta azonban az értékelés más európai országokra is kiterjedt. Azóta a kitüntetés a multimédiás termékek egyik legfontosabb elismerésévé vált.
Az elmúlt években az ICT eszközök elterjedésével az oktatásban is jelentős szerepet kapott a számítógéppel segített oktatás. Ezen eszközök közül az egyik leglátványosabb a digitális táblák elterjedése, tanórai alkalmazása, melyek megjelenésével párhuzamosan rengeteg digitális tartalom és specializált prezentációs szoftver jelent meg a piacon. A legtöbb ilyen alkalmazás azonban az informatikában járatlan pedagógusok számára kevés lehetőséget nyújt arra, hogy percek alatt önállóan látványos anyagokat készítsenek, így könnyen elveszítik motivációjukat a digitális tábla használata iránt.
A Nemzeti Tankönyvkiadó ezt a problémát felismerve fejlesztette a Feladatkészítő szoftvert, melyben a feladatok könnyen kezelhetőek, szerkeszthetőek és használata új, tetszőleges tananyaghoz kapcsolódó feladatok készítésére is alkalmas. A szoftver segítségével a pedagógusok egyszerűen készíthetnek változatos feladatgyűjteményeket, függetlenül a számítógépes ismereteik mélységétől. Az NTK díjnyertes szoftvere lehetővé teszi, hogy a tanárok a munkájuk során megszerzett tudásukat, meglévő feladataikat, óravázlataikat, tanmeneteiket könnyedén digitálisan is feldolgozhassák. A szoftver ezenkívül alkalmas az internetről letöltött képek megjelenítésére, és feldolgozására is, így például pár kattintással keresztrejtvényt, idővonalat és rengeteg egyéb interaktív feladatot készíthetnek a pedagógusok, ezzel is színesebbé, érdekesebbé téve a tanórákat.
A feladattípusok felhasználhatóak a közoktatásban, oktatási kereteken belül a hagyományos és a kompetencia alapú oktatásban, bármely tantárgy, tantárgycsoport szakrendszerű óráin, valamint a nem szakrendszerű felzárkóztató és tehetséggondozói foglalkozásokon egyaránt. A feladatkészítő segítséget nyújt az új anyagrészek megértetésében a gyakorlás során, számonkéréskor, de használható óravázlatként is. A szoftvert nem csak pedagógusok, hanem diákok is használhatják: az elméleti ismereteket gyakorolhatják, és saját feladatokat találhatnak ki, amelyek révén tudásukat több oldalról alapozhatják meg.