Sikeres négyoldalú együttműködés: minőségközpontú oktatás a hazai orvosképző egyetemeken

Oktatás - 2008-03-06

2008. március 4-én zárult a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrumának koordinálásával Magyarország négy orvosképző egyetemét érintő humánerőforrás fejlesztési programja. A projekt a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretében az oktatók minőségközpontú képzésének megvalósítását, valamint a humánerőforrás összehangolt, rendezett és tervszerű fejlesztését tűzte ki célul.

A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) által meghirdetett „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése” című pályázatot Magyarország négy neves orvosképző egyeteme 2004-ben nyerte el. A budapesti, pécsi és szegedi intézmények a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrumának (DE OEC) vezetésével konzorciumban vettek részt a pályázaton.

 

A program fő célkitűzése az volt, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek sikeres belépését a munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez, tájékoztatott Prof. Dr. Paragh György centrumelnök. A pályázat ugyanakkor – összhangban a magyar felsőoktatási stratégiával – közvetve Magyarország felkészítését is célozta az Európai Felsőoktatási Térséghez történő csatlakozásban, és ezáltal az egységes munkaerő-piaci integrációban.

 

A „Minőségi tudás előállítása és átadása az egészségügyi és orvosképzésben.

Válasz a XXI. század kihívásaira.” című projekt épp ezért többszintű, egymással összhangban lévő feladatsor kivitelezésére vállalkozott, magyarázta Prof. Dr. Csernoch László dékán, a pályázat programtanácsának elnöke. A 2005-től 2008-ig tartó program sikeres megvalósulása a négy hazai orvosképző intézmény hatékony együttműködésének köszönhető.

A projekt során olyan tématerületek kapcsán történt jelentős előrelépés, mint a nem orvos diplomások át- és továbbképzése, a minőségügyi képzések szerepének növelése az orvosképzésben, az egységes szintfelmérő vizsga feltételeinek kidolgozása, valamint az oktatási technológia és menedzsment. Ez utóbbi témakör többek között a roma és szociálisan hátrányos helyzetű betegek ellátásának speciális problémáira, valamint a kredit rendszerű és a probléma orientált képzés kihívásaira koncentrált.