Az Airbus hétfőn adta át az üzemeltető légitársaságnak a kínai FALA összeszerelő üzemében készült hétszázadik A320-as modellcsaládba tartozó repülőgépét.
A 180 férőhelyes A320neo repülőgépet a flottájában már 50 Airbus gépet üzemeltető Chengdu Airlines légitársaság helyezi forgalomba.
"A mostani átadás azt jelenti, hogy Kínában legalább minden harmadik Airbus A320-as repülőgépet az Airbus Tianjin készítette" - mondta Christoph Schrempp, az Airbus Tianjin átadó központjának vezérigazgatója, hangsúlyozva az Airbus erős elkötelezettségét Kína, a kínai légiközlekedési piac és annak folyamatos fejlődése iránt.
Az elmúlt években a FALA a magyar WizzAir és a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific légitársaságoknak is szállított repülőgépeket.
A 2008-ban Tiencsin (Tianjin) tartományi jogú városban létesített FALA (Final Assembly Line Asia) volt az Airbus első Európán kívüli végtermék-összeszerelő üzeme. Az üzem 2009-ben adta át az első A320-as gépet a megrendelőnek, az ötszázadik példányt pedig 2020 októberében.
Az Airbus tiencsini összeszerelő üzemének bővítése 2023 szeptemberében kezdődött meg és 2026-ban kezdi meg a termelést. A projekt elkészültével tízre emelkedik az Airbus végtermék-összeszerelő üzemeinek a száma világszerte. Kettő működik majd a kínai Tiencsinben, kettő a franciaországi Toulouse-ban, kettő az egyesült államokbeli Mobile-ban (egy építés alatt) és négy a németországi Hamburgban.
George Xu, az Airbus ügyvezető alelnöke és az Airbus China vezérigazgatója szerint ez annyit jelent, hogy az Airbus A320-as családjába tartozó gépek 20 százaléka Kínában készül majd.
A Flight Master kínai légiközlekedési platform adatai alapján 2024 első felében a kínai polgári légiforgalom mintegy 2,7 millió járatot bonyolított le, 14,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Kína ötéves polgári légiközlekedési fejlesztési terve szerint 2025-re a polgári légiforgalom várhatóan eléri a 930 millió utast, míg a teher- és postaforgalom 9 millió tonnát. Kína az Airbus legnagyobb nemzeti piaca globálisan" - mondta Xu, hozzátéve, hogy a vállalat által a kínai ügyfeleknek évente leszállított repülőgépek száma a globális szállítások mintegy 20 százalékát teszi ki. Az Airbus piaci részesedése Kínában a 2008-as mintegy 20 százalékról idén eddig több mint 50 százalékra emelkedett.
Az Airbus China piaci előrejelzése szerint Kína átlagos éves növekedése a légi közlekedésben a következő 20 évben eléri az 5,3 százalékot, ami magasabb, mint a 3,6 százalékos globális átlag. Világszerte több mint 40 ezer új repülőgépre lesz szükség 2042-ig, amelyből a becslések szerint több mint 9000 Kínában.