Számításaink szerint havi 146 forintot kereshet egy átlagos ScienNet közösségi tag, ha csak a társaság kommunikációja által fókuszba állított "nóvummal", a közösségi vásárlás adta mennyiségi kedvezményekből befolyó bevételekkel kalkulálunk.
A Világgazdaságnak nyilatkozó Leinemann Zsolt, a ScienNet hazai partnercége, a Headmin Kft. ügyvezető igazgatója szerint a társaság tervei szerint közösségük idén 17,5 milliárd forintot költ el partnercégeiknél.
Megvizsgálva a ScienNet oldalán elérhető kiemelt partnerboltokat azt látjuk, hogy a csatlakozott Coop üzletekben történő vásárlás 1, a Skála üzletekben 5 (az is csak Skála utalvány, vagy Volksbank ScienNet kártya esetén), míg új előfizetés esetén Datanet hálózatban 7 százalék jutalékot kap a közösség. Feltételve, hogy az emberek sokkal gyakrabban vesznek kiflit, mint internetes előfizetést, nem tévedhetünk nagyott, ha volumen alapján átlagosan maximum 5 százalékos jutalékkal számolunk.
Ezzel az átlagos jutalékkal a közösség idei évre tervezett 17,5 milliárdos forgaloma után 875 milliós éves bevételt generálódik, ami havi szinten 73 milliós keretet ad a társaság és a rendszer működtetésére, fejlesztésére, reklámozására, na és persze a tagok "fizetésére". Feltételezve, hogy év végére a közösség egymillió tagot fog számolni, és most félévkor 350 ezer vásárlóval rendelkezik, akkor szintén nem állhatunk túl messze az igazságtól, ha a forgalommal súlyozva éves szinten 500 ezer éves átlagos taggal számolunk. Vagyis a havi 73 millió az átlagos tagszámra vetítve fejenként havi 146 forint bevételt jelent. És ebből a 146 forintból még finanszírozni kell a rendszer működtetését, fejlesztését, a vezetőség bérét és nem utolsó sorban azt az 50-60 ezer embert, akik a közösség vezetője szerint ma már a ScienNetből élnek.
Működhet így rentábilisan ez az üzleti modell az MLM befizetések nélkül?
A fenti számítások alapján bátran kijelentjük, hogy nem. Ugyanakkor ott a közösség MLM rendszere, ami szintén termeli a bevételt. A hagyományos multilevel szisztéma alapján, aki hamarabb lépett be az többet kap, de a közösség tagjainak 10 ezer forintért vásárolható kreditekkel lehetőségük van arra, hogy előrébb lépjenek. Persze mindenki annyi kreditet vesz, amennyit a pénztárcája bír.
Ha feltételezzük, hogy minden tag vesz egy 10 ezer forintos kreditet, amivel persze mindenki ugyanott lesz a listán, mint eddig – hasonlóan ahhoz a szituációhoz, amikor a stadiumban mindenki áll, de senki sem lát jobban, mint amikor mindenki ült - , akkor egymillió taggal 10 milliárd forinthoz jutnak a közösség vezetői. És mindenezek mögött egy olyan cég áll, amelynek 3 millió forint a törzstőkéje.
Mi a ScienNet?
Hazánk vezető vásárlói közössége. MLM típusú szervezetben toborozza tagjait, jelenlegi tagszáma 351 ezer fő. A közösség a csoportos vásárlások mennyiségi kedvezményére építi modelljét.
Menedzsment Fórum