Idén is segítenek a fogyasztóvédők a fesztiválozóknak

Olvastuk - 2010-07-21

A tavalyi év sikerei után idén ismét a civil résztvevők között lesz a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete a debreceni Campus fesztiválon 2010. július 21-e és 25-e között. A fogyasztóvédők idén is elsősorban a tudatos fogyasztói magatartást igyekeznek erősíteni a fesztiválozó fiatalok körében.

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének célja nem pusztán a tudatos fesztiválozóvá váló közönség megszólítása, hanem, hogy célzott programokkal alapvető fogyasztói ismereteiket felmérése, kvízeken keresztül a tévhiteket eloszlatása és felhívni figyelmüket a leggyakrabban előforduló ügyletekkel kapcsolatos tudnivalókra.

 

 

A fogyasztóvédők a Campus fesztivál civil résztvevői között a fesztivál ideje alatt napi 8 órában elérhetőek lesznek. Sátrukban a hagyományos fogyasztóvédelmi tanácsadáson túl lakossági fórum is lesz, ahol az érdeklődők kötetlenebb formában is beszélgethetnek a FOME munkatársaival a fogyasztóvédelmi kérdésekről.

 

 

A rendezvény egész ideje alatt várják a játékos kedvű fogyasztókat FOME-szerencsekerékkel, ahol az ügyesen forgatók és a kérdésekre helyesen válaszolók tollakat, hűtőmágneseket, értékes kiadványokat nyerhetnek. A tavalyi pozitív tapasztalatok nyomán idén sem fog hiányozni a tudatos fogyasztói teszt sem, ahol próbára teheti mindenki a saját fogyasztóvédelmi tudását az általános fogyasztóvédelmi kérdésekben.

 

 

A fogyasztóvédők a nyári fesztiválok idejére az alábbi tippekkel igyekeznek segíteni a fiatalok szórakozását:

 

 

Előre tervezzük meg nyári programunkat, lehetőleg vásároljunk elővételben jegyet.

Ellenőrizzük sátrunkat, és a kempingfelszerelést. Ha szükséges vásároljunk kellő körültekintéssel, hogy korrekt áron, de jó minőséget kapjunk, s a sátrat akár több évig is használhassuk. Kerüljük az irreálisan alacsony árú termékeket.

Válasszuk ki a megfelelő közlekedést a fesztiválra. A költségek hatékony alakítása mellett próbáljunk a lehető legkisebb környezetszennyezés mellett utazni.

Ha a fesztivál területén étkezünk, ismerjük meg a kínálatot, az árakat, az adagokat, mérjük fel az ételek minőségét. Kerüljük a felmelegített, melegen tartott ételeket. Étkezzünk ott, ahol friss, jól elkészített ételeket szolgálnak fel viszonylag korrekt áron (a fesztiválok területén drágább az étkezés is), de kerüljük az olyan helyeket, ahol nem megfelelő stílusban szolgálják ki az embert.

A fesztiválokon rengeteg gyártó, szolgáltató kínálja termékeit mielőtt beleesnénk a marketing-csapdába, gondoljuk át, hogy ténylegesen szükségünk van-e az akciós DVD-re, a testfestésre, testékszerre, vagy masszázsra.

Az emberek többsége akár tetemes mennyiségű alkoholt fogyaszt fesztiválozás közben. Rengeteg eladó, szolgáltató épít arra, hogy ittas állapotban könnyebben adunk ki pénzt. Tervezzük előre költésünket, s vigyünk csak annyi pénzt magunkkal, amennyire tényleg szükségünk van!

Használjuk a csomagmegőrzőt legalább értékeink védelmére, a sátrakból könnyen eltűnhet a pénztárca, mp3 lejátszó, kocsikulcs.

Ha a belépőként kapott azonosító karszalag eleve gyenge, kérjük azonnali cseréjét, ha leszakad, nem fogjuk tudni bebizonyítani, hogy a szalag nem a mi hibánkból sérült meg

Egy fesztiválon rengeteg szervezet, gyártó, szolgáltató töltet ki teszteket. Figyeljünk ilyenkor is személyes adatainkra, ha nem akarunk a későbbiekben kéretlen leveleket, ajánlatokat kapni.

Egy fesztiválon rengeteg szervezet, gyártó, szolgáltató töltet ki teszteket. Figyeljünk ilyenkor is személyes adatainkra, ha nem akarunk a későbbiekben kéretlen leveleket, ajánlatokat kapni.

Reklamálni fesztiválon is szabad a pult, kassza elhagyása után, az ezzel ellentétes feliratok tisztességtelen feltételek, nem szabad figyelembe venni őket.

Probléma esetén írjunk a vásárlók könyvébe, melynek jól látható, mindenki által elérhető helyen kell lennie. A beírás egyik példánya minket illet, a másik a helyszínen marad.

A fogyasztóvédelem mellett reklamálhatunk a fesztivál szervezőinél is, hiszen érdekük problémamentes, korrekt partnerekkel dolgozni.