Június 15-én vége a 2010/2011-es tanévnek az USA-ban

Olvastuk - 2011-05-30

Az oktatási minisztérium adatai alapján 2000-ben másfél millió amerikai diák járt olyan általános iskolába, ahol a hosszú nyári vakáció helyett év közben adták ki az iskolai szüneteket. A tárca szerint 2004-re kétmillióra, 2008-ra pedig két és fél millióra nőtt a „year-round” rendszerben tanulók száma, 2012-re pedig az egyesült államokbeli diákok közel tíz százaléka tanul majd olyan intézményben, ahol a tanrend ezt a felosztást követi.

Eugene White, Indianapolis oktatási felügyelője szerint is érdemes átszabni a tanítási szünetek rendszerét, a rövidebb vakációk ugyanis nemcsak a diákokat, hanem a tanárokat is felfrissítik, ráadásul ennyi idő alatt a tanulók is kevesebbet felejtenek.

 

Egy 2008-as brit tanulmány szerint a hosszú vakáció elsősorban a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű iskolások teljesítményére van rossz hatással, ráadásul a gyerekek a hat-tíz hetes szünet ideje alatt sokkal nagyobb eséllyel kerülnek bajba, mint tanév közben – egyszerűen azért, mert ilyenkor kevesebb szervezett programban vesznek részt.

 

„A hosszú nyári szünetet eredetileg azért találták ki, hogy a gyerekek is tudjanak segíteni nyáron a gyümölcsszedésben és más mezőgazdasági munkákban” – mondta Sonia Sodha, a kutatás vezetője, aki szerint az ideális az lenne, ha a tanév nyolchetes tanítási időszakokból állna, két terminus között mindig lenne egy kéthetes szünet, a nyári vakációt pedig egy hónaposra rövidítenék le.