A Raiffeisen, a Szigetvári Takarékszövetkezet és a Budapest Bank után az Erste Bank nevében, továbbá az OTP Bank ügyfeleinek is küldtek más pénzintézet nevében adatkérő e-maileket ismeretlenek - derül ki a bankok honlapjáról.
A Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) internetfelügyelő csoportja nyomoz a bűncselekmények miatt; a nyomozók jelenleg három bank - a Raiffeisen, a Szigetvári Takarékszövetkezet és a Budapest Bank - nevében küldött levelek ügyében vizsgálódnak. A rendőrség tudomása szerint nem károsítottak meg egyetlen ügyfelet sem.
Az NNI szóvivője felhívta a figyelmet arra: a bankok soha nem kérnek adatokat az ügyfelektől, így felhasználói nevüket és jelszavukat a számlatulajdonosok semmilyen adatkérő megkeresésre ne adják meg.
Az Erste Bank internetes oldalán arra figyelmeztet, hogy egy angol nyelvű levélben ismeretlenek jogosulatlanul kérik egyes bankok felhasználóit NetBank és Electra rendszerbe történő bejelentkezésre. A pénzintézet közleménye hangsúlyozza: "ilyen típusú és tartalmú levelet nem küldött és a jövőben sem küld Ügyfelei részére". Csütörtökön az MTI-hez is eljutott egy olyan tartalmú levél, amelyben az Erste Bank nevében közlik a címzettel, hogy a banknak "pénzmosással, hitelkártya csalással, terrorizmussal kapcsolatban zárolnia kellett néhány számlát". A levél kéri az ügyfelet, hogy egy linkre kattintva ellenőrizze számláját.
Az OTP Bank is közzétett egy biztonsági felhívást internetes honlapján, miután több ügyfelük jelezte, hogy "más pénzintézet nevében kapott gyanús e-mailt, melyben egy látszólag valós pénzintézeti weboldalra hivatkozva kérik az azonosító adatok megadását".
A közlemény kitér arra is, hogy az OTP Bank nemcsak e-mailben, de sms-ben vagy telefonon sem kér soha az ügyfeleitől azonosító adatokat. A pénzintézet kérte, hogy amennyiben olyan megkeresés érkezik ügyfeleikhez, amelyben a számlatulajdonosokat személyes adataik megadására szólítják fel, az információ-adást minden esetben utasítsák vissza.
(MTI)