Jogszabály módosítást kezdeményeznek a fogyasztóvédők a turisták védelmében

Pro... - 2011-01-31

Levélben fordul az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület dr. Cséfalvay Zoltán fogyasztóvédelemért felelős államtitkárhoz, hogy az utazási szektorra vonatkozó jogszabályokat vizsgálják felül a fogyasztói érdekek hatékonyabb képviselete érdekében. A módosító javaslatok hátterében a tekintélyes utazási iroda, az Aeroviva csődje, illetve az észak-afrikai térségben romló biztonsági helyzet miatti tömeges fogyasztói panaszok állnak.

Becsődölt Aeroviva

 

Az Aeroviva Holidays Utazási Iroda tavaly decemberi csődje nyomán több mint ezer kárbejelentés érkezett az utazási iroda biztosítójához, a kárbejelentések összege meghaladta az egymilliárd forintot. Ezzel szemben az iroda vagyoni biztosítékának összege 494 millió forint, így 50% alatti térítésre számíthatnak a károsultak, azonban ennek a kifizetése még hetekbe telhet. Ráadásul azoknak, akik csak repülőjegyet vásároltak vagy csak szállást foglaltak az utazási irodánál, a biztosító nem fizet, mivel ezek önmagukban nem minősülnek turisztikai csomagszolgáltatásnak – turisztikai csomagszolgáltatásnak az tekinthető ugyanis, amely minimum két szolgáltatás összekapcsolásából áll.

 

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület álláspontja szerint elfogadhatatlan, hogy az utazási iroda vagyoni biztosítéka nem nyújt fedezetet az utazáskor szükséghelyzetbe került utasok érdekében teendő intézkedésekre (pl. hazaszállítás) és a kényszerű tartózkodás költségeinek fedezésére, valamint az előlegek, illetve részvételi díjak visszafizetésére.

 

Az Egyesület szorgalmazza az utazási irodák vagyoni biztosítékainak a jelenleginél jóval hatékonyabb ellenőrzését és egyben javasolja az engedélyezési eljárás szigorítását.