A miniszter hiányolta, hogy a tavaly a Fidesz támogatásával induló volt főpolgármester-jelölt nem szólal meg a budapesti tömegközlekedésben tapasztalható problémákról. Vitézy Dávid válaszolt.
„Hetvenkedés, avagy a 2-es metró az alagútban áll meg, a 70-es trolit az utasok tolják helyre, a posztok meg valahogy most mégsem jönnek” – fogalmazott Lázár János, aki – bár nem említi meg név szerint – félreérthetetlenül Vitézy Dávidra célzott. „Minden fejlesztésnél ugrál, hogy anno még ő indította el, ő intézte, ő írta alá, ő beszélt róla először. Csak ilyenkor hallgat” – zárta rövid, de annál élesebb posztját a tárcavezető.
Bár a Fidesz támogatását élvező 2024-es főpolgármester-jelölt nem tölt be egyetlen fontos pozíciót sem, Lázár Jánosnál örökre elásta magát. A konfliktus még 2022 júliusában indult, amikor a Vitézy Dávid által vezetett Nemzeti Közlekedési Központot (NKK) a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá rendelték, majd rövidesen megszüntették. Ez a lépés jelentősen csökkentette Vitézy Dávid hatáskörét a közlekedési projektek felett.
Lázár János döntéseit Vitézy Dávid nyilvánosan is sokszor bírálja, különösen a vasúti fejlesztések leállítása és bizonyos vasútvonalak bezárása miatt, szerinte ugyanis ezek a lépések hátráltatják a magyar vasúti közlekedés fejlődését, és ellentétesek az európai trendekkel. Gyakori, hogy a két politikus nyilvánosan üzenget egymásnak.
Forrás:Népszava