A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete továbbra is tiltakozik a számlázási adatszolgáltatás ellen!

Márciustól egy új kötelezettséget talált ki a cégeknek, egyéni vállalkozóknak a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Előírták, hogy 2014.03.06-tól, hetente, adjanak be számlázásuk valamennyi adatáról egy NAV által rendszeresített elektronikus nyomtatványt, ha pénztárgép választása helyett teljes körű számlázást választottak.

A rendelettervezetet az NGM nem tette közzé, az előzetes miniszteri bejelentésekben szó sem volt ilyen kötelezettségről. A regisztrációt el kellett végezni, miközben sok érintett még arról sem értesült, hogy milyen új teendőjük lett. Nagyon sok probléma van az érintettek körének behatárolásával, hiszen például a méretes szabóság, cipész, vagy a panzió eddig nem alkalmazott online pénztárgépet.

Egyesületünk támogatja az elektronikus ügyintézési kör szélesítését, de továbbra is elvárja, hogy a kormány a könyvelők számára támogatásokat, adókedvezményeket nyisson meg a szoftver és hardver beszerzésekre. A legutóbbi változtatáshoz is jóval felkészültebben érkezett volna a kormány, ha ezekre a jogos igényekre korábban is figyel.

Egyesületünk a rendelet ezen rendelkezéseinek visszavonását és széles körű egyeztetést javasol! Az MKOE megkereste a minisztériumot, kérte a széles körű tájékoztatást még január 24-én, de azóta a minden felelős címzett által olvasott megkeresésünkre egyetlenegy sor válasz se érkezett. A 2014.02.06-án tartott NGM sajtótájékoztatón vagy azóta a témát nem is említették!

 

    Kiadó: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete

OS