Amennyiben ezt a lépést, amely véleményünk szerint szégyenteljes és megengedhetetlen, megteszik, és ehhez a fenntartó, a szakminisztérium hozzájárul, azzal az operaénekesi hívatást annullálja, azaz megsemmisíti. Következésképp értelmetlenné teszi a magyar énekes képzést a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a fővároson kívüli egyetemi zeneművészeti karokon.
Az Operaház vezetésének az esetleges válaszát megelőzendő, miszerint majd alkalmi szerződésekkel, visszaszerződtet művészeket, hangsúlyozzuk: ez nem megoldás az operaénekesi hívatás fönnmaradására, a fiatalok számára pedig nem jövő- és pályakép. A budapesti operaház speciális helyet foglal el a magyar kulturális életben. Egyedülálló intézmény, amely a vidéki operajátszás fokozatos leépülése óta, a magyar operakultúra utolsó bástyája . A jelenleg még közalkalmazotti szerződésben dolgozó énekművészek, az ország operaénekesi társadalmának utolsó élcsapatát képezik, együtt a kiváló nem közalkalmazott magyar vendégművészekkel, akiknek egyébként már évek óta társulati tagoknak kellene lenniük!
A Magyar Állami Operaházat, olyan országok operaházaihoz hasonlítani nem lehet, amely országokban több zenés színház működik, így a művészeknek számos lehetőségük van saját hazájukban színpadra lépni. Szilárd meggyőződésünk, hogy a Magyar Állami Operaháznak, mint a nemzeti operajátszás letéteményesének, társulati formában kell működnie.
A nyilvánosság figyelmét felhívjuk: elbocsátandók között, magas szakmai díjakkal kitüntetett művészek vannak, több Kossuth-díjas. Nem hisszük el, hogy az ország, az operaház gazdasági helyzetét néhány tucat művész jogos és méltó foglalkoztatása rontaná. E lépések ellen tiltakozunk és kijelentjük, hogy minden törvényes eszközt és lehetőséget meg fogunk ragadni, hogy megakadályozzuk az esztelen rombolást a magyar kulturális élet első számú nemzeti intézményében, a Magyar Állami Operaházban!
Kiadó: Magyar Operaénekesek Egyesülete
OS