Az Empamo nyílt levele a Critical Mass rendezvényéről.

Az EMPAMO nyílt levele a Greenpeace, a Critical Mass, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Kerékpárosklub, a Zöfi, és a VBB szervezeteknek a 02.11-én szervezendő rendezvényükkel kapcsolatban!

Tisztelt Critical Mass, Greenpeace, Levegő Munkacsoport, Magyar Kerékpárosklub, Zöfi és VBB!

Tisztelt környezetvédő szervezetek!

 

Internetes oldalukról értesültünk, hogy ismét tüntetést szerveznek fővárosunk levegőjének tisztaságáért.

Civil szervezetünk is maximálisan támogat minden, a környezetünk valós védelmére irányuló szervezkedést, intézkedést! Azonban az eddig megrendezett demonstrációk, nyilatkozataik és követeléseik alapján sajnálattal tapasztaltuk, hogy fővárosunk légszennyezéséért Önök kizárólag az autósokat okolják és további, az autóstársadalmat sújtó gazdasági és korlátozási intézkedéseket szorgalmaznak.

Civil szervezetünk az autóstársadalom képviseletében határozottan elítéli és elutasítja ezeket a rossz beidegződésen alapuló véleményeket, uszításokat és intézkedési terveket! Nem lehet mindenért az autósokat okolni! A kialakult forgalmi káoszt a Főváros vezetése idézte elő átgondolatlan várostervezéssel, a közlekedő utak korszerűsítésének, bővítésének és fejlesztésének hiányával, a forgalom szándékos(!) bonyolításával, útlezárásokkal, a jelzőlámpák helytelen beállításával és indokolatlan gyarapításával. Az emiatt dugókban veszteglő autók által okozott környezetszennyezéséért elsősorban ezek az intézkedések felelősek, a Főváros zöldterület-felszámoló gyakorlatával súlyosbítva. A Főváros vezetésén kívül hasonló felelősség terheli még az alternatív találmányokat eltüntető, valamint a zöld területek kíméletlen beépítését szorgalmazó lobbikat is!

A fizetőparkolási rendszer bevezetésének tapasztalataiból tudomásul kell venni, hogy minden újabb, az autósokat sújtó, közlekedéssel kapcsolatos díj bevezetése (behajtási díj, parkolási díj, útdíj) a hiányos elszámolások, és a közterületeken élősködő magáncégek (parkolási üzemeltetők, behajtócégek, korrupt ellenőrök stb.) miatt kizárólag a korrupció virágzását támogatja! Ráadásul - a költségek növekedése miatt - tovább szegényíti és ellehetetleníti a középosztály, a kisvállalkozók és az budapesti lakosságot is kiszolgáló áruszállítók anyagi helyzetét, akiknek az autó elengedhetetlen a munkájuk végzéséhez!

Ártatlan autósok, családanyák, családapák százait hurcolják meg, zaklatják, zsarolják naponta az említett cégek jogtalan bírságokkal! Továbbá felhívjuk az Önök szíves figyelmét is arra, hogy a hasonló díjakat mindenki megfizeti: még Önök is, hiszen az érintett válllakozók költségeiket a szolgáltatásaik árában kénytelenek érvényesíteni. Mindezt az adófizetőknek előnytelen szerződések miatt!

Tudomásul kellene venni, hogy a XXI. században az autó létfontosságú közlekedési eszköz olyan dolgozó emberek számára, akik több mázsányi árujukat, felszerelésüket nem cipelhetik kerékpáron, lovaskocsin, kézikocsin, talicskán, rolleron, vagy tömegközlekedési eszközökön! Reméljük, hogy Önök sem a kínai vagy indiai közlekedési és “környezetvédelmi viszonyok meghonosítását tűzték ki célul.

Kérjük, azt se feledjék, hogy ha “csak sofőr ül a járműben, annak csomagtartója legtöbbször tele van munkával kapcsolatos rakománnyal! Ilyen munkát végző “magányos autósok például a festők, a villanyszerelők, az ételkihordók, a telefonosok, a számítógépesek, az újságírók, a riporterek, a lakatosok, a csomagkihordók, az asztalosok, a kőművesek vagy a kereskedők.

 

A közlekedésben résztvevők közt amúgy is elég nagy a konfliktus, autós-gyalogos-kerékpáros ellentétek. Ami ráadásul sokszor érthetetlen is, hiszen szinte mindannyian valamennyi közlekedési módot használjuk. Éppen ezért elítélendőnek tartjuk, hogy az autóstársadalom elleni gyűlöletet fokozzák, ahelyett, hogy Önök is felelősségre vonnák fővárosunk vezetőit a kialakult helyzet miatt!

Az ilyen felesleges ellentétfokozás helyett össze kellene fognunk, nekünk civileknek és értelmes, minden réteg számára elfogadható közlekedési tervek kidolgozásán kellene dolgoznunk. Erre példaként a mellékletként csatoljuk a Főpolgármester Úrnak is elküldött tanulmányunkat.

 

Tisztelettel, az érintett állampolgárok nevében az Emberibb Parkolásért Mozgalom.

 

u.i. Végezetül - maga a kritikus tömeg tagjai lévén - engedjenek meg még egy apró kritikát: mivel magyar emberekhez kívánnak szólni, talán szerencsésebb lenne, ha honlapjuknak magyar nevet adtak volna a csúnyán, idegenül hangzó “Critical Mass helyett: mondjuk a “Kritikus tömeg elnevezést.

 

 Kiadó: Emberibb Parkolásért Mozgalom