Gyurcsány Ferenc miniszterelnök 48 pontja: bővítjük a külső és védjük a hazai piacot (2.pont)

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felülvizsgálja a Külgazdasági Stratégiát. A felülvizsgálat célja a relációs súlypontok pontosítása és a piacfejlesztéshez szükséges diverzifikált eszközrendszer meghatározása, s ezáltal hazánk külső piacainak bővítése, beleértve a korábban elveszített, az elmúlt években jelentős átalakuláson átment keleti piacaink visszaszerzését. Szintén célunk, hogy a magyar gazdaság még jobban integrálódjon a globális gazdasági folyamatokba.

A hazai piacot illetően a védelem a legfontosabb cél: a nagy áruházláncok polcain a hazai áruk aránya a korábbi 40%-ról 60%-ra növekedett. Magyarország továbbra is arra törekszik az EU fórumokon, hogy az Unió hatékony védelmet nyújtson az európai gazdálkodóknak a tisztességtelen külföldi kereskedelmi gyakorlatok ellen. A hazai piac védelmének további elemeit jelenthetik a fogyasztóvédelmi és élelmiszerbiztonsági követelmények fokozott érvényesítése.

 

A stratégiai vállalatok védelméről szóló koncepció szeptemberben kerül a parlament elé.