Kósa Lajos Münchausen-szindrómában szenved?

A „Münchausen-szindrómában” szenvedő betegek kórosan hazudnak, agresszívek és makacsak. Teszik mindezt azért, hogy felhívják magukra a figyelmet, szeretetet, gyengédséget, gondoskodást csikarjanak ki az emberekből, mivel azt más módon képtelenek megszerezni.

Mással magyarázni nehezen lehetne Kósa Lajos makacs igyekezetét, amivel igazságot, tényeket, a múltat és a jelent meghamisítva tesz kétségbeesett lépéseket a média figyelmének felkeltésére.

Az a hirtelen jött „aggodalom”pedig, amellyel a Debrecent elkerülő út sorsát Kósa Lajos kíséri egyenesen nevetséges, hisz az Orbán-kormány 4 éve alatt egyetlen méter új autópálya-szakasz sem épült meg, nemhogy Debrecen és Budapest között, de az országban sehol sem.

Érdekes, hogy városunk polgármesterében egyszer sem horgadt fel az elementáris vágy, hogy Debrecen lakóinak érdekében Orbán Viktor miniszterelnöki asztalát verje, debreceni autópályát, vagy/és elkerülő utat követelve. De ugyanilyen meglepő, hogy Kósának még 2005-ben sem tűnt annyira elmaradottnak a debreceni régió, hogy fontos legyen a mielőbbi autópálya. Talán ez az oka, hogy nem jutott eszébe aláírásokat gyűjteni a Fidesz gazdaságpolitikusa Varga Mihály ellen, aki az autópálya építések lassítását követelte tele szájjal!  Kósa Lajos talán Münchausen-szindrómában szenved, szeretetre és gyengédségre vágyik saját pártjának vezetőitől, ezért hallgat rendre és szemérmesen, mikor lehetősége volna Debrecen érdekeit Orbán Viktor irodájában, vagy a Fidesz vezető politikusai ellenében képviselni.

 

Kósa Lajos jelenlegi katasztrófa-politizálása vélhetően egyetlen célt szolgál. Debrecen költségvetésének összeomlását, az elmúlt tíz év katasztrofális városfejlesztési koncepciójának csődjét más nyakába varrni. Érdekes, hogy Kósa Lajos nem kíván félpályás útlezárást tartani a tízemeletes-kamaraszínház (!) befejezetlen torzója előtt, a reptér elbukott 5,1 milliárd forintja miatt sem gyűjt könnyes szemmel aláírásokat, de hallgat mélyen a gyanús busztender körüli finanszírozási gondokról is. Mindezt miért? A válasz egyszerű: félő, hogy a Kósa-adminisztráció elmúlt tíz év bebukott bizniszeinek veszteségeiből nemcsak elkerülő utat, de teljes körgyűrűt is megépíthetett volna már a város minden külső segítség nélkül. 

 

Ha Kósa Lajoson, és a Fidesz Debrecent képviselő országos és helyi politikusain múlna, ma Debrecen csak a bedőlt-bizniszek városa lehetne, nem lenne autópályája, de nem lenne egy méter elkerülő útja sem!  Akkor igaz lenne, ami ma már csak egy Münchausen-szindrómában szenvedő politikus mondataiban létezik: Debrecen az ország legfejletlenebb régiója.

Az, hogy ez ma  nem így van, csak és kizárólag annak köszönhető, hogy - a Fidesz politikusaival ellentétben - a szocialisták tudtak és mertek lobbizni Debrecenért akár a saját kormányuknál is. Ennek kézzelfogható eredményeként (szerencsére) az elmúlt hat évben több pénz és beruházás érkezett Debrecenbe, mint ami a városvezetés hibájából elúszott. A pénzügyi-gazdasági válság ellenére, jelenleg is több tucat olyan beruházást finanszíroz a kormány, amely értéket és munkahelyeket teremt.

 

A szocialista lobbi erejét mutatja, hogy a Kósa-féle katasztrófa-politika ellenére is meg fog épülni az elkerülő út további szakasza, mint ahogy a kettes villamos teljes nyomvonala is!

 

 

           

 Varga Zoltán, az MSZP városi alelnöke közleménye