Zöld Elek a régió fenntartható fejlődéséért

-A Lehetőséget Mindenkinek Alapítvány az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával lakossági médiakampányt kezd, hogy felhívjuk a figyelmet a fenntartható életmód, és az ehhez szükséges kompetens és etikus fogyasztói magatartás fontosságára.

    Magyarország Európai Uniós csatlakozásának egyik azonnali hozadéka, hogy az ország jelenlegi nehéz pénzügyi és gazdasági helyzetében is rendelkezik, rendelkezhet olyan anyagi erőforrások felett, amelyek a véleményformálást, az attitűdváltást teszik lehetővé. A válság nem csak az egyik legnagyobb erőpróbája a társadalomnak, de egyben lehetőség olyan viselkedési formák népszerűsítésére és elfogadtatására, amelyekkel rossz berögződéseken lehet túllépni. A környezeti tudatosság is ilyen magatartásforma lehet, és Alapítványunk kiemelten fontosnak tartja, hogy a viszonylag alacsony hazai környezeti tudatosságon javítani tudjon az Észak-Magyarországi Régióban.

    Alapítványunk stratégiája: Magyarország, azon belül az Észak-magyarországi régió hosszú távú, kiegyensúlyozott fejlődésének elősegítése. Az alapítvány 2004-ben kezdte meg munkáját, melyet azóta is stabil háttérrel, évről évre bővülő tevékenységgel folytat.

    A kampány tartalmilag két alapvető részre osztható, időben pedig egy évig tart 2010. január 1-el kezdődik és 2010. december 31-el fejeződik be.

    Az első szakasz üzenete: anyagtakarékosság illetve a hulladék-megelőzés szempontjának megfogalmazását és alkalmazását, a szelektív hulladékgyűjtés iránti igény növekedését, a másodnyersanyagok ismertségének és elfogadottságának növelését célozza.

    A második szakasz üzenete: az energiatakarékos anyagokból készített, és a hatékonyan szigetelt épületek hosszútávon anyagi és energia-megtakarítást eredményeznek, ezzel megelőzve az energiafelhasználásból eredő légszennyezést; a természeti adottságok szerint a napkollektorok, vagy a geotermikus energia leginkább környezetbarát fűtési energiaforrása az épületnek.

    A hatékony elérés érdekében célszerűnek tartjuk a helyes, és jövőbe mutató megoldási módszerek megszemélyesítését, ezért alkottuk meg a kampány központi figuráját, a rajzfilmek supermanjéhez hasonló figurát Zöld Eleket.

    A kampány célcsoportja az Észak-Magyarországi Régió lakossága általában.

A kampány rövidtávú célja, hogy a régió lakosai

- tisztában legyenek a jelenlegi életmód fenntarthatatlan voltával;

- megismerjék az ökointelligens hulladékkezelési és építési alternatívákat.

 

Hosszú távon a kampány célja, hogy

- elterjessze a régióban a környezettudatos hulladékkezelési és építkezési módokat;

- tömeges érték- és attitűdváltást idézzen elő, amely lehetővé teszi a fenntartható életmód elterjedését a régióban, településtípustól függetlenül.

 

    Kiadó: Lehetőséget Mindenkinek Alapítvány