A Critical Mass Budapest válasza az Emberibb Parkolásért Mozgalom nyílt levelére

Vélemény - 2007-02-09

Szeretnénk megnyugtatni Önöket, hogy a Critical Mass sosem "autósok" ellen irányul. Különösen nem a csak gépjárművel folytatható tevékenységet végzők ellen, hiszen a dugó őket sújtja leginkább. Ennek árát már most viseljük mindannyian. Szeretnénk megnyugtatni Önöket, hogy a Critical Mass sosem "autósok" ellen irányul.

Különösen nem a csak gépjárművel folytatható tevékenységet végzők ellen, hiszen a dugó őket sújtja leginkább. Ennek árát már most viseljük mindannyian.

Tisztelt Emberibb(!) Parkolásért Mozgalom

 

A fő probléma az ingázók számának növekedése.  Rengeteg kerékpárosnak van autója, ennek ellenére nap mint nap korlátozva magunkat, a közösségi közlekedés, kerékpározás mellett döntünk, mert Budapesten lehetetlen helyzetet teremtett a túlzott autóhasználat. Közösségi tereink megszűntek, vagy zsebkendőnyi területekre szorultak vissza, a járdákon, parkok füvén autók állnak.

 

A belváros lakóterület. Százezrek élik itt zajos, naponta takarítós, éjjel szellőztetős, stresszes hétköznapjaikat. Sokan már feladták a küzdelmet, inkább az agglomerációban nevelik fel gyermekeiket. De így naponta 40-60 km-t autóznak, a külvárosra is kiterjesztve a szmogot, dugókat, lelassult buszközlekedést. A főváros így leépül, hiszen csak az infrastruktúra még nagyobb forgalmat generáló fejlesztése százmilliárdokat kívánna, nem beszélve a BKV csökkenő bevételekből finanszírozandó bővítéséről, egészségkárosító hatásokról, közös költségből kiköhögött rendszeres vakolásokról, ingatlanok értékvesztéséről...

 

Visszatérő igény a lámpák beállítása, és nagyobb sűrűsége. Vegyék figyelembe, hogy az autóból nézve észszerű lámpa észszerűtlennek tűnik a zebráknál toporogva. A zöldhullám ára a dupla lámpás sávközi járdasziget, időseknek, kismamáknak már megalázóan rövid zöld jelzés. A ritkább lámpák elnyúló autósor mellett kevesebb átkelést engednek. Ennek hátrányait szintén a forgalmat elszenvedő, de nem autózó idősek viselik.

 

A parkolási díj nem csupán anyagi bevétel, hanem a szabályzó erő is. Magam is támogatnék egy ingyenes hónapot. Szerintem ezután megdöbbenve kérnék a visszaállítását. Önök tudatos polgárként figyelemmel kísérik a parkolási díjak felhasználását. Kérjük, ezt a tudatos magatartást terjesszék ki a kényelmi autózás érintettjeire, és kárvallottjaira is. A városok kialakulásának legfőbb oka a közösségi érdek felismerése, de e szempont figyelmen kívül hagyása miatt is mehetnek tönkre.

 

Budapesten az autós ingázás közösségi hátrányai jelentősen túlnőttek az egyéni  előnyökön. Tiltakozás helyett kövessék példánkat, hozzanak áldozatot a városért, amit Önök is (el)használnak. Nincs "autós társadalom", csak egymásért is felelős társadalom.  Nem okozhatunk kárt, betegséget egymásnak kényelmünk érdekében. Demonstrációnk nem vonzana tízezreket, ha az évi 20.000 újabb autó nem lenne már elviselhetetlen teher a város lakóinak.

 

Vasárnap pedig nem autósok  ellen tüntetünk, hanem az egészségügyi határértékeket évi 130-140 napon következmények nélkül meghaladó szmog ellen, a széndioxidkibocsátásról nem is beszélve. Lehet hogy a XXI. század közlekedési eszköze az autó, de akkor nagyon szomorú lesz a XXII. század. Még az állva utazásnál is szomorúbb...

 

Tisztelettel, Kürti Gábor

Critical Mass Budapest

   

Kiadó: Hajtás Pajtás Közhasznú Egyesület

OS