Egy bújtatott privatizáció margójára, avagy gazdaságos, vagy gazdaságtalan a fővárosi közösségi közlekedés busz ágazata?
A Budapest közlekedését irányító szervezetet, a BKK-t egyesületünk már többször fel szólította, hogy ne játszanak egér- macska játékot a BKV buszvezetőivel és a budapesti utazó közönséggel! Több mint egy éve folyik azonban a paraszt vakítás, miközben a háttérben bizonyos csoportok érdekeit ki szolgáló terveket szőnek.
Munka anyagot dolgoztak – dolgoztattak ki, hogy miért gazdaságos a budapesti busz közlekedés ki szervezése! Vagyis, a gombhoz varrják a kabátot? Lehet, hogy a közgazdasághoz nem értünk, de ha a BKV éves, teljes működési költségvetéséből a busz ágazatra szánt 24%- s ráfordítás mellett, az éves teljes jegy ár bevételének a 42% - t teszi be a közösbe, akkor akár hogy is számoljuk, nem veszteséget, hanem nyereséget termel!
Mire is lenne képes egy – flotta bérleti szerződés segítségével – felújított jármű parkkal a ki szervezésre szánt busz ágazat! Ezért nem értjük, hogyan lesz ebből olyan veszteség, amely indokolttá teszi a szakmai vezetés, a BKK Zrt és a Főváros vezetésének szemében a busz ágazat ki szervezését akkor, amikor ebbe a költségbe az önköltségi áron végzett, mindennapi pótlások sora is bele tartozik, amelyeket a vállalkozók majd kemény magyar forintokért fognak el végezni a ki szervezés ( szemünkben privatizáció ) után !
De ezek után azt sem értjük, hogy a BKK- nak miért éri meg a flotta bérlet az általa használt személy autókra, és miért nem éri meg ugyanez a hazai, Magyar busz gyárakkal kötendő szerződésben? Miért kell a MÁV példáját követve , a gazdaságosan, - sőt mi több, nyereségesen -üzemeltethető arany tojást tojó tyúkot ki szervezni, eladni? Elképzeléseink vannak, de annak meg határozása legyen a politika szerepe és feladata! Mi szakmailag szemléljük a folyamatokat!
Kiadó: Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete
OS