A közúti gyorsulási versenyek szigorúbb büntetése, a közúti közlekedés biztonsága érdekében nyújt be határozati javaslatot az Országgyűlésnek a Párbeszéd - hangzott el az ellenzéki párt pénteki online sajtótájékoztatóján.
Tordai Bence, a Párbeszéd - Zöldek társelnöke, országgyűlési képviselője a sajtótájékoztatón úgy értékelte, hogy a kormány a közlekedési balesetek megelőzése érdekében sem a szükséges jogalkotási munkát nem végezte el, sem a meglévő jogszabályok megfelelő végrehajtásáról nem gondoskodik, és a Belügyminisztérium, illetve a rendőrség csak most, az Árpád hídon nemrégiben történt halálos baleset után kezd élni a jogi keretek által eddig is biztosított lehetőségekkel.
A Párbeszéd ezért kezdeményezi, hogy a büntető törvénykönyv közúti veszélyeztetésről szóló tényállását egészítsék ki a gyorsulási versenyeken való részvétel minősített esetével - közölte Béres András, a Párbeszéd elnökségi tagja, III. kerületi alpolgármester.
Emellett - folytatta - azt javasolják, hogy drasztikusan emeljék meg a pénzbüntetéseket, és az ilyen súlyos kihágások esetén sokkal magasabb, akár jövedelemarányos pénzbüntetéseket is ki lehessen róni. Extrém esetekben a Párbeszéd a gépjármű elkobzását is lehetővé tenné.
Béres András közölte: azt is fontosnak tartják, hogy ilyen esetekben a bűnsegédekkel szemben is eljárjanak, hiszen nemcsak a balesetet okozó elkövető, hanem versenyzőtársai és az esetleges rendőri ellenőrzést figyelők és felderítők is tettestársak. Hozzátette: a javaslatban felkérik a rendőrséget, hogy titkosszolgálati eszközöket is vessen be, hogy az ilyen esetekben a teljes elkövetői kört fel lehessen deríteni.
Béres András szerint az Árpád hídi tragikus baleset tulajdonképpen "csoportosan elkövetett közúti emberölés", és nyilvánvaló, hogy a jelenlegi szabályozás nem elég szigorú az ilyen esetek megakadályozására