A Tele2 megtéveszti a fogyasztókat

Vélemény - 2007-09-07

Az elmúlt napokban panaszok sokasága érkezett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Tele2 fogyasztókat megtévesztő, tisztességtelen magatartásával kapcsolatban.

A panaszáradatból kitűnik: a Tele2 ügynökei az egyik jelentős hazai piaci szereplőről azt terjesztik, hogy a közeljövőben kivonul a piacról, emellett a fogyasztóknak az eddigieknél kedvezőbb percdíjakat ígérve igyekeznek őket váltásra bírni.

A panaszosok jelentős része idős, egyedülálló ember, akiktől különböző megtévesztő ígéretekkel csikartak ki aláírást, illetve igyekeztek őket fizetésre bírni, de akadtak olyan esetek is, amikor az ügynök minden jel szerint egyszerűen aláhamisította a fogyasztó aláírását. Volt, amikor a Tele2 a telefonos megkeresést követően – szerződés megkötése nélkül – azonnal csekket postázott a fogyasztónak. Sajnos több fogyasztó, annak ellenére, hogy nem kötött szerződést, és nem is állt szándékában elfogadni a cég ajánlatát, a csekken szereplő összeget befizette.

 

Éppen ezért (a konkrét esetre vonatkozóan, valamint általános tanulságként egyaránt) szeretnénk felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy:

-           semmilyen dokumentumot, papírt ne írjanak alá anélkül, hogy annak részletes tartalmával megismerkedtek volna;

-           amennyiben olyan csekk, fizetési felszólítás érkezik hozzájuk, amely mögött nem áll szerződés, akkor ne fizessenek (ugyanez vonatkozik arra is, ha olyan terméket szállítanak ki hozzájuk, amelyet nem rendeltek meg).

 

Az üggyel kapcsolatban az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület levélben keresi meg a Tele2-t, tájékoztatást kérve a kialakult helyzetről, illetve arról, hogy mit tesznek a tisztességtelen, jogsértő magatartás azonnali felszámolása érdekében. Megítélésünk szerint ugyanis a Tele2 magatartása az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvébe ütközik.

 

Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület