Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a világ egyik autóipari központja - mondta Vang Csuan-fu, a BYD vállalat elnök-vezérigazgatója csütörtökön a magyar kormányfővel folytatott budapesti tárgyalások utáni sajtótájékoztatón.
A kínai vállalat Magyarországra helyezi európai központját
A BYD elnök-vezérigazgatója kiemelte: ez a lépés nemcsak a BYD fejlődésének egy fontos mérföldköve, de egyben az Egy Övezet Egy Út kezdeményezés keretében megvalósuló, gyakorlati kínai-magyar együttműködés kézzelfogható bizonyítéka.
Felidézte, hogy a BYD-t 1994-ben alapították Kuangtung tartományban, "a reform és nyitás politikájának szárnyán", az új energiával hajtott járművek fejlődési lehetőségét megragadva vált cégük az ilyen típusú járművek legnagyobb gyártójává a világon.
Kitért arra, hogy tavaly 4,27 millió, új energiával hajtott (NEV - new energy vehicle) járművet értékesítettek, ezzel a globális NEV piacon megtartották bajnoki címüket, míg a teljes járműértékesítést tekintve a hatodik helyen állnak. A cég az idei első negyedévben továbbra is gyorsan növekszik.
Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a "világ egyik autóipari központja" - fogalmazott az elnök-vezérigazgató, megjegyezve, hogy az ország számos világmárkát vonzott, amelyek befektetéseikkel a világ legfejlettebb, legszínvonalasabb új gyártósorait építették meg az országban.
Értékelése szerint a BYD szerencsésnek mondhatja magát, hogy részt vehet a magyar gazdasági és társadalmi fejlődésben. A 2005-ben indult mobiltelefon-alkatrészgyártási tevékenységtől a 2016-ban megkezdett elektromosbusz-gyártásig, majd a mostani, új energiával hajtott járműgyártó bázis kiépítéséig a két fél közötti együttműködés folyamatosan mélyül és fejlődik.