Fővárosi Közgyűlés - DK: Budapest nem lesz újra kamionsztráda

Vélemény - 2024-01-31

- Budapest nem lesz újra kamionsztráda, a Demokratikus Koalíció (DK) fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a behajtási rendelet visszavonását - jelentette be Szaniszló Sándor, a DK fővárosi frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatón.

A XVIII. kerület polgármestere úgy fogalmazott: a kormány újra kamionokkal árasztaná el Budapest útjait, a fővárosi kormányhivatal ugyanis felszólította a Fővárosi Közgyűlést, vonja vissza a 17 éve érvényben lévő behajtási rendeletét, amelynek értelmében a nehéz-tehergépjárművek jelképes díj ellenében jöhetnek be a fővárosba.

Mint mondta, ha a közgyűlés eleget tenne a kormányhivatal felszólításának, akkor azzal kockára tennék a kerékpáros infrastruktúra biztonságos használatát, a főváros levegőminőségének javításában elért eredményeket, a nehéz-tehergépjárművek pedig károsítanák a főváros útjait.

A DK fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a rendelet visszavonását - jelentette be, hozzátéve, felkérik a kormányhivatalt, vonja vissza "a nyilvánvalóan haszontalan, a fővárosiak érdekét nem szolgáló felszólítást". Egyben felkérik a DK országgyűlési képviselőit, törvénymódosítással érjék el, hogy Budapest és a többi város is megkapja a kamionforgalom szabályozására az önrendelkezés jogát.

Arra a felvetésre, miért nem egységesen a 3,5 tonnás járművek behajtásának tiltásával szabályozza a főváros a kérdést, azt mondta, sok esetben, például építkezések vagy élelmiszerüzletek ellátása miatt indokolt a kiszolgáló forgalom beengedése.

Bősz Anett humán területekért felelős DK-s főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte: óriási eredmény, hogy megmarad a Budapest-bérlet. Hozzátette: nem elszámolási vagy tarifavitájuk van elsődlegesen a kormányzattal, hanem az, hogy nem "egyenszilárdságú az ország közlekedési infrastruktúrája", mert amíg vannak, akik kényelmesen be tudnak jutni a munkahelyükre, mások "kifejezetten gyalázatos helyzetben" találták magukat, miután a kormány elbontott vasútállomásokat, vagy éppen szárnyvonalakat szüntetett meg.

Világos, hogy a kormány nem fogja tudni megteremteni az európai közlekedési infrastruktúrát - jegyezte meg, hozzátéve, "Dobrev Klára árnyékkormánya" az egész országra kiterjedő érdekegyeztető fórumot javasol, amelynek munkájából új közlekedési stratégia jöhet létre. Fontosnak nevezte, hogy a fővárosban és az agglomerációban "dinamikusan tudjanak haladni", de "ha a vidék Magyarországát kihagyjuk, nem tudunk együtt lépni".