Egyre nehezebb a biztosítási üzletkötők dolga a Medián szerint

Vélemény - 2014-11-06

A biztosítási ügynökök munkája jelentősen nehezebb lett az elmúlt években, nemcsak termékeik értékesíthetősége romlott, de az ügyfelek is kevésbé bíznak bennük - derül ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet csütörtökön közzétett reprezentatív felméréséből.

Az intézet a magyar fogyasztók által használt pénzügyi termékek köréről, a biztosítók saját közvetítőhálózatának tevékenységéről, illetve a bankok és biztosítók közötti együttműködésről készített felmérést 2400 válaszadó személyes, illetve 326 biztosítási ügynök telefonos megkérdezésével.

    A kutatás szerint a lakosság 78 százaléka használ legalább 1 banki szolgáltatást, és 63 százalékának van valamilyen biztosítása. A többség - 55 százalék - mind banki, mind biztosítási termékkel rendelkezik.

    A Medián kutatása szerint a biztosítók közül az Aegon és az Allianz piaci részesedése a legnagyobb: a biztosítással rendelkezők 41 és 39 százaléka mondta magát ügyfelüknek, míg a Groupama Garanciát és a Generalit egyaránt a fogyasztók negyede említette.

    A kutatás szerint az elmúlt 2 évben az ügyfelek 28 százaléka vásárolt vagy újított meg banki terméket, és 36 százaléka vásárolt vagy újított meg biztosítási terméket. Az értékesítési csatornák közül a bankok esetében "mindent visz" a bankfiók. A biztosítások értékesítése kevésbé koncentrált, majdnem minden 3. ügyfél közvetítőn keresztül vett vagy újított meg biztosítást, míg minden 10. online tette ezt.

    A mindkét féle pénzügyi termékkel foglalkozó ügynökök közel háromnegyede, 72 százaléka többet tud az általa értékesített biztosítási termékekről, mint a bankiakról, és kétharmaduk azt gondolja, hogy banki terméket nehezebb értékesíteni, mint biztosítást: állításuk szerint ahhoz, hogy el tudjanak adni egy biztosítási terméket 4, míg egy banki termék értékesítéséhez 7 ügyféllel kell találkozniuk.

    A biztosításközvetítők által leggyakrabban ajánlott két banki termék a lakás-takarékpénztári megtakarítás (41 százalék) és a folyószámla (32 százalék), de ezeket is az ügynökök csupán 19, illetve 20 százalékának sikerült legalább egy alkalommal eladni.

    Bár a biztosítók és bankok számos megállapodást kötöttek annak érdekében, hogy a biztosításközvetítők banki termékeket is árulhassanak - az ügynökök 91 százaléka tud ilyen megállapodásról -, magukat a banki termékeket kevésbé ismerik az ezeket a termékeket értékesítő közvetítők, és 44 százalékuk soha nem is próbált meg eladni ilyet.