Kedden este újabb kiállítás nyílik Debrecenben. A történet folytatódik - kortárs művészek Van Gogh nyomában című tárlaton a kortárs képzőművészet számos meghatározó alakjától láthatunk egy-egy jelentős művet a Modemben.
A legnagyobb, több mint százötven milliós biztosítási értéket képviselő festmény alkotója, a brit David Hockney így nyilatkozott a holland zsenihez fűződő kapcsolatáról: "Van Gogh diákkorom óta azok közé a festők közé tartozott, akik műveikkel és levelezésükkel is rendre felkavartak.
Mikor 1985-ben Arles-ba érkeztem, az a szerencse ért, hogy meghívtak vacsorára a híres arles-i kórház kertjébe, melyet Vincent megfestett. Két lépésre volt csupán a cella, ahol több alkalommal lakott... Odamentem.
Megdöbbenve álltam szemben ezzel a kis sötét térrel, később is sokat gondoltam rá, s végül úgy döntöttem, hogy elkészítem ezt a festményt neki."
A Debrecenben kiállító művészek között akad olyan, aki a nevét is megváltoztatta a XIX. századi festő hatására. Arman így vall minderről: "A fiatalság lelkesedésből és tagadásból áll. 17 éves koromban Van Gogh volt a példaképem, s olyannyira próbáltam utánozni, hogy amikor megtudtam: aláíráskor mindig a keresztnevét, a Vincent-et használta, eldöntöttem, hogy ezentúl én is csak a keresztnevemet, az Armand-t használom. Később elveszítettem belőle a d betűt - de ez egyik másik történet -, így többek közt a nevemet is neki köszönhetem."
A tárlat egyik érdekessége egy olyan installáció, amelynek az alapja Van Gogh egykori karosszéke. A neves francia művész, Cesar által készített mű - melyhez a Modem munkatársai egy kör alakú posztamenst készítettek - a debreceni kiállítás egyik központi darabja.