"A globalizáció következtében számítottunk rá, hogy az Egyesült Államok, Németország, Finnország után Magyarország is találkozik az iskolai vérengzés jelenségével, csak nem gondoltuk, hogy ilyen hamar" - mondta.
Sarokponthoz érkeztünk a ma tapasztalt egyetemi ámokfutással, az ilyen események vírusszerű terjedésének elkerülése végett más konfliktusmegoldó mintákat kell mutatnunk a fiataloknak - mondta Jancsák Csaba ifjúságkutató, a Szegedi Tudományegyetem oktatója. Jancsák szerint egy új generációról beszélünk ugyanis, amelyben az individuális versengés konfliktusokat szül. Ha azonban valaki nem rendelkezik a külvilágban való eligazodáshoz szükséges mintákkal, a konfliktuskezelés könnyen válhat agresszívvá. "Az oktatásnak óriási a felelőssége és a feladata abban, hogy az óvodától az egyetemig kooperatív versengésre tanítsa a fiatalokat. Ehhez azonban egy olyan szinergiára van szükség, amelyben az oktatáspolitikusoktól kezdve az oktatókon, szülőkön át a diákok is partnerek - húzta alá Jancsák.
A szakember szerint a jelenlegi helyzet jól mutatja, hogy a magyar társadalom morális állapota rendkívül sebezhető, anómia, értékzavar jellemzi Magyarországot, ami párosul a gazdasági válsággal. "A mai jelenség vírusszerű terjedéséhez az oktatási színpad szereplőinek teljes összefogására van szükség, a bulvársajtón és interneten szocializálódó ifjúság számára ugyanis sokszor nem elég hangsúlyos, hogy a mai, és az ehhez hasonló bármilyen agresszív konfliktuskezelési módszereket teljesen elutasítja a társadalom".