A FEOSZ pert indított az E.ON Áramszolgáltató Zrt ellen

Fogyasztóvédelem - 2009-02-09

A szolgáltató magatartása elfogadhatatlan a fogyasztók részére! Akkor, amikor néhány napi fogyasztói fizetési késedelem esetén akár egy-két forint kamatot is automatikusan érvényesít a szolgáltató a következő havi számlában, hogyan teheti meg, hogy rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik és nem tesz eleget fizetési kötelezettségének? Csak úgy, hogy erőfölényével él vissza a kiszolgáltatott fogyasztóval szemben.

Kezdetben a rosszul ültetett fákkal, nehezen járható utakkal, nem megfelelően karbantartott és kidőlt oszlopokkal indokolta kötelezettségének elmulasztását, majd a rendkívüli időjárásra hivatkozott. A fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy mikorra lesz helyreállítva az áramszolgáltatás és a szolgáltatás helyreállítása után arról sem, hogy milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak.

 

Az Áramszolgáltató csak független szerv véleményének birtokában mondhatja ki azt, hogy rendkívüli időjárási körülmények miatt nem tartozik helytállási kötelezettséggel. Eddig csak a saját szakemberei álláspontját hallhattuk, hol van a független vélemény?  Üzletszabályzatában vállalja az üzemzavarok szakszerű és gyors elhárítását. Szakszerű és gyors elhárítás, ha a háztartások napokig áram nélkül maradnak? Az üzemzavarok elhárításánál rendelkezésre álltak a szakértelemmel, helyismerettel rendelkezők?

 

Az Áramszolgáltató sajtóközleménye szerint, 1986-ban okozott ilyen időjárás áramkimaradást az országnak ezen a területén. 1986 óta az áramszolgáltató nem fejlesztette sem személyi, sem tárgyi felkészültségét?

 

Ha az áramszolgáltató nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeket, akkor helytállással tartozik, fizetnie kell. A jogkövetkezmény pedig 5000 Ft - 36 órás áramkimaradás után pedig 15000 Ft - kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak a kártérítési kötelezettség mellett. Az Áramszolgáltató által felajánlott étkezési utalványok nem mentesítik a jogszabályi kötelezettsége alól. Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre.

 

Mindezekre tekintettel a  Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a mai napon postázta a keresetlevelet az illetékes bírósághoz, az E.ON Áramszolgáltató Zrt. ellen, helytállási kötelezettségének elmulasztása miatt.