Botrány a Penny-ben       

Fogyasztóvédelem - 2009-06-18

Több tucat panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Penny Market születésnapi leárazása kapcsán. A bombaáras termékek az akció kezdete után pillanatok alatt elfogytak, a vásárlók pedig egymást taposták az élelmiszerért. Folyamatosan érkeznek a panaszok az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Penny Market „13. születésnapjára” meghirdetett akciójával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz, és a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz.

A Penny Market a születésnapi akciót hirdetett: a tizenhárom évvel ezelőtt a hazai piacra belépett diszkont országszerte azt ígérte a vásárlóinak, hogy az áruházaiban bizonyos élelmiszereket pár órán keresztül a 13 évvel ezelőtti áron vásárolhatják meg. Az ígéret azonban csak szép szó maradt, miután sok helyütt a bombaáras termékek - kilónként kilencven forintba kerülő paradicsom, ötszázötven forintos sajt, ötvenforintos sör - az akció kezdete után pillanatok alatt elfogytak. Több helyütt rendőrséget kellett kihívni, miután tömegjelenetek játszódtak le a Penny áruházakban.

 

 

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) állásfoglalása szerint megtévesztő volt a Penny akciója, és felvették a kapcsolatot a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), ahol arról tájékoztatták az egyesületet, hogy vizsgálják az eljárás megindításának lehetőségét. Az OFE szerint a céggel kapcsolatban beérkező panaszokban gyakran felhánytorgatták, hogy nem ez az első eset, hogy a cég megtéveszti a fogyasztóit az akcióikkal.

 

 

Tény, hogy a Penny Market néhány hete kapott 100 millió forint versenybírságot a GVH-tól a 2008-as akcióiért. Az eljáró Versenytanács indoklása szerint a Penny rendszeresen megtéveszti vásárlóit az akciói során. Ugyanakkor az is a kirívóan magas versenybírság indoka volt, hogy a Penny már akkor is visszaesőnek minősült: korábban már ugyanilyen akciós ügyekből kifolyólag elmarasztalta a láncot a GVH.