HÓESÉS – ÁRAMKIMARADÁS – A FOGYASZTÓK VISELIK A KÁRT?

Fogyasztóvédelem - 2009-01-30

Tél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet. Több tízezer háztartást érintett a kedden este kezdődött havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani. A vezetékekre tapadó hó miatt elszakadtak a vezetékek, és a hó súlya miatt kidőlt fák is jelentős kárt okoztak a hálózatban. Mindez anyagilag kárt okozott számos háztartásban, de ki téríti ezt meg?

Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatában vállalja az üzemzavarok szakszerű és gyors elhárítását. Szakszerű és gyors elhárítás ha a háztartások napokig áram nélkül maradnak? A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint az E.ON Áramszolgáltató Zrt. nem volt felkészülve a téli időjárásnak megfelelő szolgáltatásnyújtásra.

Az, hogy januárban leesik a hó, nem jelenthet egy áramszolgáltatónak elháríthatatlan akadályokat.

 

Ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. A jogkövetkezmény pedig 5000 Ft kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak a kártérítési kötelezettség mellett. Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre.