Nemcsak a pénzügyi vagy telekommunikációs szolgáltatásoknál érdemes figyelni a részletekre, és végigolvasni a szerződési feltételeket, valamint megismerni az egyedi szerződés részét képező általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) az utóbbi időben több panasz is érkezett.
A fogyasztók interneten, ingyenesnek hitt szolgáltatást (például hirdetési lehetőséget) vettek igénybe, majd mégis meglepetten tapasztalták, hogy számlát kaptak.
Sajnos az esetek szinte mindegyikében a fogyasztó is hibázott, amikor nem olvasta végig figyelmesen a szerződési feltételeket, amelyből kiderült volna, hogy az ingyenesség csak egy korlátozott időszakra vonatkozik, utána a szolgáltatás már fizetőssé válik.
Ráadásul az oldal üzemeltetői az ingyenes időszak lejárta előtt semmilyen figyelmeztetést nem küldenek, sőt a honlapjukon található ÁSZF-jükben azt is kikötik, hogy a fogyasztó felelőssége az oldalra feltett hirdetését onnan időben levenni. Mivel azonban megrendeléskor egy kattintással jeleznünk kell, hogy a szerződési/regisztrációs feltételeket megismertük/elfogadtuk, utána már nehezen léphetünk fel a szolgáltató ellen.
Éppen ezért ilyen esetekben az OFE mindenkit fokozott óvatosságra és körültekintésre int.
H.Zs.