Azonban a vevőnek mindig be kell mutatnia a kifogás közlésekor a vásárlást igazoló blokkot vagy számlát.
Elsődlegesen a termék kijavításának vagy cseréjének van helye, ha erre nincs mód, akkor árleszállításra vagy a vételár visszafizetésére kerül sor. A kereskedő nem köteles felajánlani a levásárlást.
Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia, kizárólag akkor tagadható meg az áru cseréje hibás teljesítés miatt, ha valamilyen meglévő, észlelhető hiba volt az árleszállítás oka, és erre, illetve a leárazás okára a kereskedő vásárláskor felhívta a vevő figyelmét.
A kereskedő jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélnie. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásároltunk, vagy esetleg két ugyanolyan vasaló került a karácsonyfa alá, a kereskedő döntheti el, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére. Több kereskedő ráírja a blokkra vagy akár a jótállási jegyre, hogy milyen esetben, milyen határidőn belül hajlandó a terméket kicserélni, vagy a termék árát hogyan lehet levásárolni üzletében. Így ha későbbiekben vissza szeretnénk vinni a terméket, nem okozhat gondot a csere vagy a levásárlás. A magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót is minden esetben meg kell kapnunk, ha nem volt mellékelve a termékhez, utólag is kérhetjük a kereskedőtől.
Amennyiben telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk, a vételár visszajár nekünk, melyet a kereskedőnek 30 napon belül kell visszafizetnie.
Hajdu Zsuzsa