Leszerepelt világmárkák: éjszakai ránctalanító krémek tesztje

Fogyasztóvédelem - 2007-05-11

Még a legjobb éjszakai krémek is csak ideiglenesen és legfeljebb századmilliméterekkel csökkentik a ráncok mélységét, emellett az olcsó saját márkás termékek sokkal jobbnak bizonyultak a szigorú teszten, mint drága, reklámokból jól ismert társaik – derül ki a Kosár reklámmentes fogyasztói magazin legújabb számából.

A vizsgált krémek azt ígérik, hogy kisimítják ráncainkat, nem csoda, ha újra és újra mélyen a pénztárcánkba nyúlunk, hogy az egyszerű ápolókrém helyett speciális ránctalanító hatásút vásároljunk. A Vichy éjszakai LiftActiv Pro reklámjában azt ígéri: „Még a kifejezett ráncokat is enyhíti, és szemmel láthatóan csökkenti”. Ezzel szemben ez a krém mutatta a legkisebb ránccsökkentő hatást. Még a kontrollként használt standardemulzió is jobbnak bizonyult nála, holott az egyáltalán nem tartalmazott anti-age hatóanyagot.

 

Túl nagy elvárásaink a többi krémnél sem lehetnek. A vizsgálat kimutatta: ha egy ránc például 0,15 mm mély volt, és a krém hatására 20%-ot javult, a végeredmény 0,12 mm. Ez ugyan a mai technikával már jól mérhető, de csak jóakarattal mondható láthatónak is. Az olyan mély ráncok ellen pedig, mint például a szem körüli szarkalábak, minden krém tehetetlen: ezek ugyanis a mélyebb bőrrétegekben képződnek, ahová a kozmetikai szerek el sem jutnak – írja a Kosár magazin.

 

A lehetőségek határain belül azonban a krémek között világos különbségek vannak. A vizsgált 11 krémből viszont csak 4 bizonyult jónak, nagy meglepetésre ezek közül is az Aldi (Süd) Lacura és a vele megegyező Aldi (Nord) Biocura Beauty nevű krémje (melyeknek megjelenése várható a magyar piacon).  A L’Oreal Dermo Expertise végzett az élen, míg a sor végén a reklámokból is jól ismert Garnier Skin és a Vichy egy-egy márkája áll, éppen közepes, illetve elégséges minősítéssel.

Némi öröm az ürömben, hogy legalább a hidratálóképességre minden termék jó minősítést kapott.