Újabb utazási iroda csődje

Fogyasztóvédelem - 2010-12-20

Megint csődbe ment egy utazási iroda, így ismét csalódottan vehetik tudomásul az utasok, hogy tervezett utazásaikról kénytelenek lemondani. Remélhetőleg ezúttal a már befizetett pénzükhöz hozzájuthatnak a fogyasztók.

2010. december 20-tól megszünteti utazásszervezői és utazásközvetitői tevékenységét az Aeroviva Utazási Iroda.

Fontos tudni, hogy utazásszervező tevékenységet Magyarországon csak olyan vállalkozás folytathat, amely rendelkezik a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal engedélyével, egyszersmind megfelelő vagyoni biztosítékkal. Ez utóbbi éppen azokat az eseteket van hivatva megoldani, mint az Aeroviva csődje, azaz a kint rekedt utasok hazaszállítását, az itthon maradt ügyfelek kárpótlását.

 

Az utazási iroda tájékoztatása szerint minden egyes külföldön tartózkodó utas hazautazásra érvényes menetjeggyel rendelkezik, így senki sem marad külföldön. A menetrend szerinti járatokra Aeroviva repülőjeggyel rendelkező utasaink repülőjegye - az utazás dátumától függetlenül, odaútra és visszaútra egyaránt - érvényes marad.

 

Fontos tudni, hogy az Utazásszervező kártérítési kötelezettségét az Aeroviva Kft. Vagyoni Biztosíték Biztosítása alapján a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe (1143 Budapest, Stefánia út 51. Tel.: 061-4601400) vállalja át, így amennyiben kártérítési igénye merülne fel a fogyasztóknak, akár közvetlenül ide is fordulhatnak igényük bejelentésével. Bízunk abban, hogy az Aeroviva vagyoni biztosítéka elegendő lesz a pórul járt utasok által már befizetett összegek visszafizetéséhez.

 

A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület egyúttal ismételten javasolja, hogy a Parlament Fogyasztóvédelmi bizottsága foglalkozzon az utazási irodák helyzetével, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő a jövőben.