A 2011. április 1-jétől bevezetett menetrend sikeresnek bizonyult és kedvező volt a fogadtatása az utazóközönség részéről is. A tapasztalatok alátámasztják, hogy egy nagyvárosban is lehet pontos közösségi közlekedést működtetni. A villamos két szombat éjszakai járatának beindítása találkozott a fiatal utazók igényeivel és szinte teljes kihasználtsággal közlekednek ezek a járművek.
A menetrend korszerűsítés I. ütemének a pontosság, a II. ütemének pedig a dinamikus tömegközlekedés elérése a cél. A most bevezetésre kerülő új menetrendek kialakítása széleskörű társadalmi egyeztetésen alapul, a korszerűsítésben aktívan közreműködtek a városban lévő civil szervezetek, és a változtatásoknál figyelembe vették a közlekedési fórumon elhangzottakat is.
2011. május 16-ától életbe lépő változások legfontosabb üzenete:
1. A dinamikus közösségi közlekedés érdekében gyorsjáratokat indítanak el.
2. Az új menetrendek kialakításánál figyelembe vették a nagyfoglalkoztatók (TEVA Zrt., IT Services Hungary Kft.) igényeit is.
3. Két városrészt is bekapcsolak (Csigekert és Liget lakópark) a közösségi közlekedésbe.
A 2011. május 16-ától érvényes menetrend a következő autóbuszjáratokat érinti:
10/10Y, 11, 12/12Y, 13, 14, 16, 19, 19Y, 20, 21, 22, 23/23Y, 24, 26/26Y, 32, 33/33Y, 34/34A, 35/35A, 35Y/351, 36/36A, 36Y
A vonalhálózat és a menetrend átalakításának hatására az üzemidők (az első és az utolsó járatok indulási időpontja közötti időszak), a menetidők és a követési idők, valamint a járatok útvonalai változnak.
A főbb módosítások:
A csúcsidőszakban az utasok gyorsabb eljutását segítő gyorsjáratokat vezetnek be „E” (mint expressz) kiegészítő jelzéssel a 33-as, a 35-ös és a 36-os vonalakon. (Ezek nagymacsi és józsai járatok.)
- Új városrészeket (Csigekert és Liget Lakópark) kapcsolnak be a közösségi közlekedésbe a 11-es és a 14-es autóbuszvonalak helyett kialakított, új útvonalon közlekedő, 11-es számú autóbuszjárat bevezetésével.
A párhuzamos útvonalakon közlekedő járatokat megszüntetik. Ennek következtében a 26/26Y-os nem közlekednek. A 26/26Y-os járatok által érintett területek legegyszerűbben a két új körjárattal (22, 24) és egy gerincjárattal (10/10Y), valamint 12/12Y-os járattal érhetőek el.
A Nyugati Ipari Park és a TEVA Gyógyszergyár dolgozóinak munkába járását elősegítve, a munkaidőhöz való optimális igazodás érdekében megváltoztatják a 10/10Y-os, a 12/12Y-os, 16-os, a 21-es autóbuszjárat menetrendjét.
A Hatvan utca elnevezésű megállóhelyeken a Hatvan utcán elhaladó autóbuszjáratok közül, csak az új 22-es számú autóbuszok állnak meg. A többi járatnál a fel- illetve leszállásra a 100 méteren belüli Segner tér elnevezésű megállóhelyeken van lehetőség.
A második ütemben módosított vonalaknál – az elsőhöz hasonló módon – szintén különbséget tesznek a járatok menetidejében aszerint, hogy mely napszakban, időszakban közlekednek. Az eltérő menetidők alkalmazásával a járművek pontos indulása és a célállomásra való pontos érkezése megvalósulhat, kiszámíthatóbb, tervezhetőbb lehet az utazás.
A megállóhelyeken elhelyezett menetrendek az újonnan módosított járatoknál is új formában jelennek meg, az indulási időpontok nem a végállomástól számított indulási időket, hanem az adott megállóhelytől való indulási időket jelentik. Így az utasoknak már ezeknél a járatoknál sem kell számolgatniuk, hogy mikorra ér oda, illetve mikor indul tovább az adott jármű.
Azoknál a járatoknál, melyeket az első két ütem módosításai nem érintenek a megállóhelyi menetrendi hirdetmények a korábbi gyakorlatnak megfelelően jelennek meg.
A május 16-ától érvénybe lépő menetrendi változtatásokkal kapcsolatos tapasztalatok, észrevételek alapján utólagos korrekció várható a minél pontosabb és kiszámíthatóbb közlekedés érdekében.