Az egyesület szerint a határzárak miatt a fuvarozók több költsége is növekedhet, ilyen az útdíj, az üzemanyagdíj, a járművek egyéb önköltsége, a késés miatti kötbér, továbbá az is, hogy a tervezhetetlenség miatt a vállalkozások nem tudnak vissz-fuvart vállalni. Ide sorolható az is, hogy a torlódások miatt jelentősen csökken a gépkocsivezetők hasznos munkaideje.
Az éves szerződésekben előre meghatározzák a fuvardíjakat, ezt utólag nem lehet módosítani, így a felmerült többletköltséget - legtöbbször - a fuvarozóknak saját zsebükből kell kifizetniük.
Arra a kérdésre, hogy lehet-e biztosítást kötni a nem várt helyzetekre, az MKFE azt válaszolta, hogy erre nincs lehetőség, vagy kizárólag olyan áron, amit nem lehet gazdaságosan kifizetni a fuvardíjból.
A kényszerű várakozások a just in time rendszereket - például az autóipart - érintik érzékenyen, amelyek leállhatnak az alkatrészellátás folyamatosságának hiányában. Az ilyen rendszert alkalmazó cégeknek a kiszámíthatatlanság miatt emelniük kell a készletszinteket és ez költségnövekedést okoz a termelő cégeknek is - jegyezték meg közleményükben.