MNB: több banknál még nincs egyenlő esélyük a fogyatékkal élő ügyfeleknek

Fontos - 2016-12-13

Több hitelintézet még nem teljesíti maradéktalanul a fogyatékkal élők esetében a pénzügyi szolgáltatások egyenlő esélyű elérésére vonatkozó előírásokat, bár erre októbertől jogszabály kötelezi őket - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden .A jegybank 103 hitelintézet gyakorlatát vizsgálta.

A hitelintézeteknek a nemzetgazdasági tárca rendelete szerint szeptember 15-ig kellett elkészíteniük az egyenlő esélyű hozzáférés lehetőségét megteremtő általános stratégiát, valamint az ennek végrehajtását, részleteit tartalmazó szabályzatot. A rendelet részletesen szabályozza a stratégia és a szabályzat tartalmi elemeit, a fogyatékos ügyfelek tájékoztatására vonatkozó követelményeket, ezeknek idén október 1-jétől valamennyi hazai hitelintézetnek meg kell felelnie.

A pénzügyi intézmények döntő többsége határidőben kialakította stratégiáját és szabályzatát. A fogyatékkal élők tájékoztatása érdekében emellett honlapján megjelenítette a fogyatékos ügyfelek igényei és száma alapján készített szolgáltatási térképet, az ezen ügyfeleknek nyújtott, a pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférést biztosító szolgáltatások körét, illetve a hozzáférés módját bankfiókok szerinti bontásban - közölte a jegybank.

Az MNB ellenőrzése ugyanakkor azt is megállapította, hogy néhány hitelintézet nem határozta meg a fogyatékos ügyfelek körében végzett igényfelmérés alapján hozott döntésekre vonatkozó alapelveket és eljárásrendet, illetve a felmerülő kockázatok kezelésére vonatkozó eljárásrendet.