PDSZ: újra kell gondolni az életpályamodellt és a pedagógusok minősítési rendszerét

Fontos - 2014-02-21
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az életpályamodell és a pedagógusok minősítési rendszerének újragondolására van szükség, minden érdekelt fél bevonásával. Ezt Mendrey László elnök közölte pénteken.

    A szakszervezeti vezető a tömörülés országos választmányának véleményét tolmácsolva közleményében arról tájékoztatott, hogy támogatják a pedagógus portfólió feltöltésének bojkottjára felszólító kezdeményezést.

    Kifejezett meggyőződésük, hogy a minősítési rendszer alapvetően elhibázott, nem alkalmas annak megállapítására, hogy ki a jó pedagógus, nem szolgálja a pedagógus hivatás fejlődését, a közoktatás valódi érdekét - mutatott rá, hozzátéve: a pedagógus portfólió elkészítésének kényszere a már pályán lévő pedagógusok számára "dehonesztáló, rendszeridegen".

    Mendrey László felidézte, az életpályamodell bevezetését megelőző vitákban sokszor jelezték, hogy indokolatlan, szakmaiatlan és megalázó mindenkit a pedagógus I. kategóriába sorolni, figyelmen kívül hagyva a megszerzett végzettségeket – nem csak a szakvizsgát –, a pályán töltött éveket és a szakmai tapasztalatot. A kibontakozó felzúdulás jól jelzi a pedagógus társadalom elégedetlenségét - jelezte.

    Az érdekvédő szerint nem elegendő az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) és a vele együttműködő szakszervezetek "újabb paktuma". Az életpályamodell és a pedagógusok minősítési rendszerének újragondolására van szükség, minden érdekelt fél bevonásával - tette hozzá.

    Csütörtökön a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke a pedagógus sztrájkbizottság nevében nyílt levélben fordult az emberi erőforrások miniszteréhez. Az érdekvédő azt írta: a sztrájkbizottsággal kötött megállapodás ellenére a pedagógusok minősítési eljárásával kapcsolatos feltételek kialakításába a szakszervezeteket nem vonták be, és kérte a bizottság haladéktalan összehívását.