Újabb kerékpárutak építéséről döntöttek, a Magyar Közúthoz kerül az utak üzemeltetése

Fontos - 2018-01-09

Újabb kerékpárutak építéséről döntött a kormány, a külterületi mintegy 1100 kilométernyi magyarországi kerékpárút-hálózat üzemeltetését pedig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. látja el a jövőben - jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

wholesale inkjet paper wholesale inkjet photo paper cheap inkjet photo paper inkjet photo paper manufacturers

Révész Máriusz közölte: a kerékpárutak építésére 3,6 milliárd forint forrás áll rendelkezésre, a kormánydöntés szerint a már engedéllyel rendelkező kerékpárutak kivitelezése elindulhat.

A Magyar Közút a karbantartási feladatokra a 2017-es költségvetésből 2 milliárd forint többletforrást kapott, ebből 531 millió forint a géppark bővítéséhez használható fel - ismertette. A 2018-as költségvetésből pedig további egymilliárd forint jut a kerékpárutak üzemeltetésére, ezzel a magyarországi kerékpárutak karbantartására már 3 milliárd forintot fordíthatnak - mondta.

Kitért arra, hogy számos önkormányzat rendelkezett meglévő, engedélyezett fejlesztési tervekkel, így 11 szakaszon mintegy 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg. Ismertette: Hajdú-Bihar megyében Debrecen-Látóképi-tó között, Komárom-Esztergom megyében Esztergom és Esztergom kertváros közötti szakaszon, valamint Tata-Baj között épül új kerékpárút. Heves megyében két hiányzó szakasz épülhet meg, Hatvan-Apc, és Eger-Egerszalók között, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy, a Tiszatelek-Dombrád közötti. Pest megyében az Eurovelo 6 hálózathoz csatlakozó Pomáz-Szentendre közötti épülhet, a fóti, ipolydamásdi szakaszok engedélyezése folyamatban van, a Ráckeve-Szigetbecse-Makád szakaszon 12,4 kilométer hosszan az árvízvédelmi töltés koronáján lesz új út - sorolta.

Közölte azt is, hogy a tavalyi kormányhatározat 300 millió forint támogatást biztosít az engedélyezési szintű kerékpárút tervek elkészítésére, mivel hosszú távon kiszámítható módon a tervezésnek két évvel meg kell előznie a kivitelezést a költséghatékonyság érdekében.

Révész Máriusz hangsúlyozta, hogy az új utak rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek a hálózathoz. A kerékpáros forgalom növekedése mellett a kerékpáros turizmus élénkülése várható a beruházásoktól - mondta. A tervek szerint a közbeszerzéseket követően indulhat az építkezés, a 2019-es nyári szezonra már használni lehet az új kerékpárutakat - közölte kérdésre válaszolva.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte: a Magyar Közút örömmel vette a feladatot, a külterületi kerékpárutak nagyrészt az országos közutak mellett futnak. Logikus volt, hogy a Magyar Közút üzemeltesse ezeket, ami új feladat lesz - mondta. A géppark bővítéséhez, humán erőforrás biztosításához a források már rendelkezésre állnak, az utak felmérése megtörtént, az önkormányzatokkal az átadás-átvételi folyamat már elkezdődött - közölte.

Fontos feladatok közé sorolta, hogy a kerékpáros turizmus útvonalain már elhelyeztek irányjelző táblákat, Fertőd-Keszthely és Győr-Pannonhalma-Balatonfüred között, de ez tavasszal további nyomvonalakon folytatódik.