Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára szerdán fölkerült adatok szerint.
Az áprilisban eladott 913 995 személyautó 13,7 százalékkal több a tavalyinál, miután márciusban 5,2 százalékos csökkenést jegyeztek föl. Márciusban csökkent idén először az eladott autók száma, amiben szerepe volt a húsvéti munkaszüneti napoknak is. Az idei áprilisi növekedéshez pedig hozzájárult, hogy két értékesítési nappal több volt tavaly áprilishoz képest, amikor erre a hónapra esett a húsvéti ünnep.
Az EU valamennyi vezető piacán nőttek az eladások idén áprilisban: Spanyolországban 23,1 százalékkal, Németországban 19,8 százalékkal, Franciaországban 10,9 százalékkal, Olaszországban pedig 7,7 százalékkal.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 11,8 százalékról 11,9 százalékra nőtt idén áprilisban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 29,1 százalékról 24,9 százalékra csökkent. A hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,5 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött. A benzines autók piaci részesedése 38,1 százalékról 36 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 14,7 százalékról 12,9 százalékra zsugorodott. A benzines és dízelmotoros járművek együttes részesedése a piac kevesebb mint felére, 48,9 százalékra esett vissza a tavaly áprilisi 52,8 százalékról.
Az idei első négy hónapban mintegy 3,7 millió új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 6,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,8 százalékkal, Franciaországban 7 százalékkal, Olaszországban pedig 6,1 százalékkal nőttek.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (+18,9 százalékkal), Spanyolországban (+16,7 százalékkal) és Franciaországban (+16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett az előző évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra zsugorodott. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.