GfK: lassul a növekedés a tartós műszaki cikkek piacán

Gazdaság - 2015-11-16

A tartós műszaki cikkek értékesítése az előző negyedévi 4,9 százalékos bővülést követően 3,0 százalékkal nőtt Magyarországon az idei harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, a teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették - derül ki a GfK kutatásából. 

A piackutató  szerint a telekommunikációs szektor teljesítménye továbbra is a legerősebbek közé tartozik: a teljes eladás 11,3 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés hátterében az okostelefonok állnak, miközben a hagyományos telefonok egyre inkább kiszorulnak a piacról.

    A háztartási nagygépek piacán több negyedév kétszámjegyű emelkedése után lassult a növekedés, a harmadik negyedévben csak 7,2 százalékos a növekedés. Egyedül a hűtőszekrények tudták tartani a kétszámjegyű növekedést. A mosógéppiac a mosógépcsere-programra készül, a harmadik negyedév minimális erősödése után kimagasló értékesítés várható az év végére.

    A háztartási kisgépek piacán minimális visszaesést mért a GfK, az értékesítés 2015 harmadik negyedévében 0,5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés mögött a két legnagyobb kategória - a porszívók és az ételelőkészítő eszközök - iránt mérséklődő kereslet áll.

    A szórakoztató elektronikai piacon ismét visszaeséssel zárult a negyedév, az értékesítési összforgalma 2 százalékkal csökkent.

    Az információs technológiai termékek forgalma értékben 5 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakáétól. Meglepő módon a tabletek teljesítménye volt az egyik legalacsonyabb: kétszámjegyű csökkenést mutatott a tavalyi évhez képest. Minden jel arra mutat, hogy ez a termékcsoport már elérte a telítődési pontot.

    Az irodatechnikai eszközök eladása 7 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés egyaránt érintette a hardvereket - nyomtatókat és multifunkciós eszközöket -, valamint a kellékanyagokat is.

    A fotószektor 11 százalékkal alacsonyabb értékesítési forgalmat ért el a harmadik negyedévben, mint tavaly.