Az osztrákok szerint a számítástechnika a legfontosabb tantárgy

Külföld - 2010-08-24

Ausztria lakossága szerint a számítástechnika a legfontosabb iskolai tantárgy, így ezzel jobban és többet kellene foglalkozni a jövőben - számolt be egy, a múlt héten ismertetett közvélemény-kutatásról a metropol.hu. Míg a nyelvek oktatása került a fontossági sorrend második helyére, addig a természettudományi tárgyakat egyre jelentéktelenebbnek tartják a válaszadók, a legkevésbé fontos pedig a művészeti oktatás, a hittan és a holt nyelvek lettek.

A 16 éven feletti osztrák lakosság körében végezték el azt kutatást, amely arra kereste a választ, hogy milyen fontossági sorrendet állítanak fel Ausztria lakói az iskolai tantárgyakra vonatkozóan. A felmérésen megkérdezettek legnagyobb arányban, 51 százalékban válaszolták azt, hogy a számítástechnika a legfontosabb, ezért azzal a jelenleginél jobban kellene foglalkozni a közoktatásban. Ennél alig kevesebb, negyven százalék gondolja úgy, hogy az angol, a német, a francia és az olasz a legfontosabb. Arra, hogy a nyelvek oktatása csak a második helyre került, az oktatási minisztérium tavaly márciusban ismertetett felmérése szolgálhat magyarázatul. Eszerint ugyanis például a bécsi iskolák tanulóinak negyven százaléka nem német anyanyelvű, és minden második iskolában 90 százalék feletti a németet második nyelvként használó gyerekek aránya. A felmérés rámutatott arra is, hogy egyre kevésbé népszerűek a természettudományi tárgyak: a matematikát 33, a fizikát és a kémiát pedig 23 százalék tartotta csak fontosnak. Az utolsó helyeken a művészeti oktatás, a hittan és a holt nyelvek végeztek, miután a válaszadók ezeket tartják a legjelentéktelenebbnek.

A közvélemény-kutatás rákérdezett arra is, hogy az osztrák lakosság miben látja az oktatási rendszerük legnagyobb hibáját. A válaszadók 56 százaléka erre a kérdésre azt válaszolta, hogy az iskolarendszer nem teljesíti azt a célt, miszerint egy-egy osztályban minden gyermek beszéljen németül. Negyven százalékuk gondolja úgy, hogy az oktatás nem készíti fel megfelelően a diákokat a munka világára, és szintén negyven százalék elégedetlen a tanárok felkészültségével, és kérdőjelezi meg a pályára való alkalmasságukat.

Forrás: metropol.hu

(www.edupress.hu)