A Gazdasági- és Vállalkozáskutató Intézet 2010. évi felmérése alapján kiderült, hogy a hazai gazdasági egyetemek többsége nem használja ki az internet adta lehetőségeket a hallgatók tájékoztatása során. A 2006-ban mért adatokhoz képest fejlődés tapasztalható ugyan, de Magyarország még mindig lemaradásban van a nyugati országokhoz képest. A Stanfordon gazdasági karán száz oktatóból hatvan, a vizsgált hazai intézmények esetében azonban csak egy fő tett eleget a vizsgálat kritériumainak - olvasható a Világgazdaságban.
Az online láthatósági index megállapítását a kutatók öt szempont mentén végezték, ezek a következőkre vonatkoztak: rendelkeznek-e az oktatók saját honlappal, az elektronikus felületen látható-e az e-mail címük, publikációs jegyzékük és szakmai önéletrajzuk; illetve egyes cikkeik, tanulmányaik elérhetőek-e az interneten. A vizsgálatban részt vevő kilenc egyetemen összesen 1,2 százalék azoknak a tanároknak az aránya, akik mind az öt kritériumnak eleget tesznek; ők a Corvinus, a Szegedi Tudományegyetem és a Széchényi István Egyetem oktatói közül kerültek ki.
Bár az online láthatósági index a 2006-ban megállapított 1,52-es értékről 2,24-re emelkedett, ez még mindig elmarad a Stanford Egyetemen mért 3,87-es számtól. Ez reális eltérés, tekintve, hogy az amerikai egyetemen az oktatók 60 százaléka megfelel minden kritériumnak. Hazai viszonylatban az említettek mellett kiemelkedő még a Pécsi Tudományegyetem, ahol a legmagasabb azoknak a tanároknak az aránya, akik legalább három szempontot teljesítettek a kijelölt ötből. A legnagyobb hátrányban a Kaposvári és a Debreceni Egyetem van, ahol az oktatók 2006 óta semmit sem fejlődtek az elektronikus tájékoztatás terén. Az elemzők hangsúlyozzák az online fejlődés jelentőségét, amely könnyen megvalósítható, és hozzájárulhat az oktatás minőségének javulásához.
(Forrás: Világgazdaság)