Több mint 200 résztvevő aktív érdeklődése övezi a Debreceni Egyetem háromnapos Óvodapedagógiai Nyári Akadémiáját, melyet hagyományteremtő szándékkal, elsőként 2009. július 1. és 3. között rendez meg az intézmény. A gyermek a XXI. században tematikára épülő szakmai fórum – ahol az egyetemen felhalmozott elméleti tudás és a résztvevők gyakorlati tapasztalata találkozik egymással – tartalmában és formájában is a megújulást helyezi előtérbe.
A közoktatásban már a korai szakaszban nagy jelentőséggel bír a fejlesztés minősége, hiszen a tanárok akkor tudnak hatékonyan építkezni az alsó tagozatban, ha az óvodában is kiváló és alapos pedagógusi munka zajlik – tájékoztatott Dr. Chrappán Magdolna főiskolai docens, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézetének oktatója a 2009. július 1-jén kezdődött Óvodapedagógiai Nyári Akadémia megnyitóján.
„A Debreceni Egyetem felismerte, hogy a mai értékhiányos világban kitüntetett szerepe van az óvodapedagógusok nevelő tevékenységének, így örömmel vállalta fel az Óvodapedagógiai Nyári Akadémia szervezését, amelyet hagyományteremtő szándékkal, idén első alkalommal rendezünk meg” – foglalta össze az esemény célkitűzéseit Dr. Jávor András, a Debreceni Egyetem oktatási rektorhelyettese.
A háromnapos akadémián olyan neves szakemberek tartanak előadást, mint Prof. Dr. Ranschburg Jenő pszichológus vagy Prof. Dr. Gósy Mária, az MTA Nyelvtudományi Intézetének munkatársa. A szakmai találkozón szó lesz azonban napjaink családmodelljeiről, a játékorientált projektek személyiségfejlesztő szerepéről és a zenei kommunikáció közösségteremtő erejéről is.
A rendezvény megnyitóján továbbá Szabó Gyula, Debrecen Megyei Jogú Város Oktatási Bizottságának elnöke bejelentette, július 3-án a Debreceni Egyetem bölcsődéjét és óvodáját Debrecen Város Közoktatásáért Díjjal tüntetik ki.