A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) csütörtökön publikált "Út a növekedéshez" című tanulmányában az oktatási rendszer eredményességének javításával kapcsolatos ajánlásokat fogalmazott meg a magyar kormány számára. A tanulmányban szó esik többek között a szakképzés erősítésének módjáról, a specializáció életkori határáról és a felsőoktatás finanszírozásáról - írja a napi.hu.
Az OECD úgy véli: az, hogy Magyarországon nem megfelelő a tanárok egész életen át tartó képzése, illetve a gyermekeknek túl fiatalon kell specializálódni, megakadályozza a középiskolai oktatás sikerét. A szervezet szerint növelni kell a roma gyerekek arányát az iskola előtti oktatásban, illetve hatékonyabbá kell tenni a felsőoktatás finanszírozását. Ez utóbbival kapcsolatban megemlítik a tandíj bevezetését, és a jövedelemfüggő hitelkonstrukciók továbbfejlesztését is. A kevésbé magas színvonalú intézmények támogatásának pedig teljesítményjavulást szabnának feltételül.
A tanulmányból kiderül, hogy a szakképzés megerősítését az tenné lehetővé, ha a képzési szerkezetet jobban összehangolnák a munkaerőpiac igényeivel. Az OECD az oktatási rendszer mellett javaslatokat fogalmazott meg többek között az idősebbek továbbfoglalkoztatásával, az adócsökkentés módjával, és az állami szektor hatékonyságának növelésével kapcsolatban.
(Forrás: napi.hu)