A harmóniailag és ritmikailag bonyolult, a szólista kultuszát hirdető, radikális újításként jelentkező bebop stílus figyelmes befogadói magatartást igényelt: feltűnésével a jazz a klubok füstös helyiségeiből a koncertpódiumok magaslataira emelkedett. Megváltozott társadalmi megítélése is: szórakoztatóipari termékből művészi értéket képviselő produktummá vált, és ezzel, más modern művészeti törekvésekhez hasonlóan, elveszítette közönségének jelentős részét. Népszerűségének csökkenése azonban további művészi kiteljesedéssel járt együtt. Az Amerika nyugati partján kialakuló, intellektuálisan csiszolt cool stílusra a keleti parton teret nyerő, érzelemdús hard bop stílus lett a válasz. Az újabb komoly lépés a 60-as évek polgárjogi mozgalmaira reflektáló, a hagyományos formákat elvető, a rögtönzés szabadságát hirdető free jazz megjelenése volt. Az elvont, nehezen befogadható avantgárd irányzat tovább szűkítette a jazz bázisát. Az elszigeteltségből kitörni igyekvő muzsikusok a rock zene ritmusainak és a jazz improvizatív elemeinek társításában találták meg a szélesebb közönséghez vezető utat: a 70-es éveket uraló fúziós zene lett a jazz utolsó meghatározó irányzata.
A Debreceni Egyetemi Jazzklub előadássorozata a modern jazz mérvadó stílusait és előadóit mutatja be zenei illusztrációk és hangversenyek kíséretében. Az előadásokat Turi Gábor szakíró tartja a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar kamaratermében kedd esténként 19 órai kezdettel október 2-án (bebop) és 16-án (cool, west coast, third stream), november 6-án (hard bop, soul jazz, bossa nova) és 20-án (free jazz), december 4-én (fusion).
Sárik Péter zongorista a jazz (Cotton Club Singers, Berki Tamás Band, Jazzpression) mellett szinte minden zenei stílusban (pop, rock, latin és világzene, klasszikus és népzenei feldolgozások) kipróbálta már magát; az utóbbi években több amerikai és brit zeneszerző versenyen jutottak döntőbe a szerzeményei. www.petersarik.com
"Életemben sok kivételes pianistával hozott össze a jószerencsém, de csak talán kettő volt, akin éreztem, hogy úgy játszik, ahogy én álmodnám magam zongorázni. Egyikük a SÁRIK... Sárik, aki amúgy csordultig telt öntudattal, de ha muzsikál, akkor a legalázatosabban szolgálja a zenét, a művészetet és mindezt hallatlan kreativitással, szenzitivitással, stílusosan és inspiratívan teszi. Ünnep vele játszani." Berki Tamás jazz énekművész
Sárik Péter Trió
Sárik Péter - billentyűk, Frey György - basszusgitár, Kaszás Péter - dob
Lattmann Kvartett
Sárik Péter - billetyűk; Fekete István - trombita; Lattmann Béla - basszusgitár; Sramkó János - dob
13. 19.00 Debreceni Egyetemi Jazzklub: Sárik Péter és barátai estje
Helyszín: Kölcsey Központ Bálterem (Hunyadi u. 1-3., Tel.: 52/518-400)