Kilenc évfolyamos általános iskola helyett tananyagcsökkentés!

Az oktatáspolitika évek óta lebegteti a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetését! Várható, hogy hamarosan bejelentik a nyári szünet időtartalmának csökkentését is, hogy még kevesebb szabadideje maradjon a tanulóknak?

Nem lehet tudni, hogy a kilenc évfolyamos általános iskola gondolata egy újabb oktatási reform kezdetét jelzi, vagy kétségbeesett figyelemfelhívásról van szó, hogy nagy baj van a magyar "közoktatással"!

Nem iskolaszerkezetet kell váltani, hanem meg kell vizsgálni, hogy miért buktattak meg az iskolák 350 ezer tanulót az első félévben. (Finnországban például nincs buktatás.)

A köznevelési szolgáltatások alacsony színvonala és az irreálisan magas tanulmányi követelmények miatt a szülőknek kell megvásárolni az iskolán kívüli képzést, magántanárhoz kell hordani gyermeküket, ha nem akarják, hogy az iskola megbuktassa őket. A szülők pénztárcája már nem bírja ki, hogy még egy évvel tovább tartsák el gyermekeiket.

A magyar állam költségvetése sem bírja el egy felesleges évfolyam finanszírozását! Ha mégis lenne pénze az államnak, azt az általános iskolai oktatás színvonalának emelésére és a pedagógusok módszertani továbbképzésére kell fordítani, nem egy "virtuális évfolyamra".

Azzal nem oldódnak meg a problémák, ha a "közoktatási törvényt" átnevezik "köznevelési törvénynek" és bevezetik a kilenc évfolyamos általános iskolai oktatást.

 Kiadó: Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE)

OS